ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­

Colfer Eoin (*14.05.1965)

­­­­

Artemis Fowl a Ztracený ostrov

- díl v sérii: 5

Artemis Fowl a nuda? Vyloučeno! Třebaže ztratil kontakt se skřítkovskou policií LEPReko, strká nos všude. A tak mimo čas objevil ostrov Hybras a na něm skřítkovský kmen démonů. Tentokrát však má Artemis i geniální soupeřku - a podzemní svět se opět ocitá v nebezpečí...

Artemis už asi hodinu postává na třídě Passeig De Grácia v Barceloně na plném slunci, z čehož je Butler velmi nervózní...
Tak začíná další příběh Artemise Fowla. Původní plán, o kterém nechtěl nic prozradit, zřejmě nevyšel a ve chvíli, kdy se s Butlerem rozhodli odejít, ucítil ve vzduchu elektřinu a kousek před ním se objevilo něco šedozeleného se zlatýma ušima... A Artemis byl najednou pryč. Butler neviděl část svojí ruky, kterou držel Artemise za rameno a po chvíli jej vytáhl z časové trhliny zase zpět.
Tuto příhodu zaznamenali také v Jistotě. Myrta si s Hrabošem otevřela soukromou detektivní kancelář, ovšem příliš neprosperovali. Měla štěstí a podařilo se jí chytit pašeráka ryb Dandyho Dana, ale ve chvíli, kdy jej chtěla předat policii, se ukázala tajná policie a vše nabralo nečekané obrátky.
Komandérka Vinyája jí nabídla práci v tajné Sekci osm. A hádejte, kdo tam dělá technického konzultanta!? Tak se Myrta dozvěděla o ostrově Hybras, Osmém národů démonů, o tom, jak jej čarodějové vyzvedli pomocí časového kouzla mimo prostor a čas. A že se čas od času někdo z ostrova objeví na chvíli ve světě lidí. Asi nemusím ani opakovat, jak s tím souvisí Artemis. Takže vzůru na povrch, kapitánko Krátká.
Rarach č.1 je asi ten poslední čtrnáctiletý nezkrutovaný rarach na Hybrasu. Je to potupa každým den a ostatní raraši mu to dávají náležitě najevo. Č.1 má stále pocit, jako by nebyl obyčejný rarach, jenž se změní na démona. Démoni nemají žádné kouzlo a jemu se ve škole stala zvláštní věc. Opat Leon se jeho domněnkám náležitě vysmál a č.1 se rozhodl skočit do sopky, aby ho přitáhla síla Měsíce a on se navždy ztratil na cestách mezi dimenzemi.
A na tohle Artemis čekal. Tedy ne přímo, ale známe Artemise, jehož genialita nezná hranic. Tentokrát na zjevení čekal i s Myrtou ma představení v opeře. A nebyl jediný. Byla tam i dívka, kterou Artemis viděl i v Barceloně. A ta malá holka měla plán jak chytit démona. A skutečně ho dostala!
Myrta se stala neviditelným společníkem dvanáctileté Minervy a jejich společníků, kteří převážejí démona do Francie na jejich rodinné sídlo. Artemis má opět plán jak démona získat pro sebe a do hry vstupuje nový parťák - Dandy Dan. Stáváme se svědky bitvy dvou geniálních mozků Artemise a Minervy. Chycený Démon se od Minervy dozvídá, že není prvním démonem, kterého vidí, že ví o Hybrasu i časovém kouzlu. Má svůj projekt a hodlá za něj dostat Nobelovu cenu. Jenže Artemis jí samozřejmě démona za pomoci Myrty vyfoukne. Excelentní jízda vylepšeným dětským autíčkem, psychologický telefonát Artemise a Minervy, Klusákovy vynálezy, simulace policejního útoku a další kousky plánu. Na konci zůstane jen pěkná spoušť. Ponížená Minerva se chce vydat za Artemisem, ale situace nabere nečekaný obrat. Šéf ochranky - Billy Kong - se vzbouří, zajme Minervu a chce po ní zpět toho démona.
V té chvíli mu volá Artemis. Chce vyměnit Minervu za démona a vybere k tomu Tchaj-Pej v Tchaj-wanu. Billy Kong je na koni, přece ho nějaký malý kluk nenapálí! Ve chvíli, kdy už má démona u sebe, rozevře č.1 dlaň a zmizí...aby se za chvíli zase objevil vedle Myrty u stabilizačního kyvadla v hale mrakodrapu. A pak vzhůru do 40. patra na uměleckou výstavu.
Hlavním exponátem je sousoší - polokruh podivně tančících postav. Kruh čarodějů z původního časového kouzla! Č.1 poznal chrličové kouzlo a Artemis chtěl, aby se pokusil čaroděje zase oživit. Bohužel, i Kong si ve výtahu všiml plakátu výstavy. Č.1 se pokusil oživit čaroděje, ale jen jediný byl živý sám mistr Qwan. Pak se do galerie dostal Kong, jeden z jeho zabijáků hodil do galerie granát, který Myrtu omráčil a když se probrala, měla k ruce připoutaný kufřík s bombou, s níž chtěl Kong zničit Hybras. Naneštěstí, Artemis ji nedokázal zneškodnit.
Tam začala hra o čas mimo čas. Artemis, Myrta a oba čarodějové cestovali dimenzemi, Artemis přitom cítil i mysl všech ostatních, viděl zvláštní energii, modrou plazmu. Magii. A trochu si ji vzal zpět do své mysli. Pak se zhmotnili na Hybrasu přímo v kráteru. Časové kouzlo se rozpadá a Hybrasu hrozí zánik. Je potřeba ostrov přesunout. Pět magických bytostí by to mohlo dokázat s energií, kterou uvolní ta bomba. Opat Leon se ale nehodlá jen tak vzdát své vlády nad ostrovem, zaútočí s rarachy na skupinku čarodějů. Ve vzduchu je chaos, časové kouzlo slábne, střely látají vzduchem a najednou mizí, pravidelnost času se rozpadá... Artemis jim musí pomoct obrátit časové kouzlo.
Když opět spatřil modré nebe, Artemis viděl, že leží všichni v kráteru dezorientovaní, avšak živí. Ta obloha byla projekce a z policejního letounu k nim běžel Klusák. Byl rád, že je téměř po třech letech opět vidí. Artemis byl ohromený. Co rodiče!?
To si už přečtěte sami, já jen doufám, že dá na Butlerovu radu a nebude ten trik s modrými jiskřičkami kouzla ukazovat doma dvojčatům.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: yawe, 23.05.2008

   
­­­­

Diskuse k výpisku
Eoin Colfer - Artemis Fowl a Ztracený ostrov







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)