ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.00
Hodnoceno: 2x Prosím, ohodnoť práci

Učitelské povolání mýma očima

Učit se začínáme příchodem na tento svět. Malý moment v životě člověka určí každému z nás zdánlivě nepodstatnou činnost, která bude provázet každý náš den. Poznáváme spoustu věcí a učíme se porozumět světu v souvislostech. Mým největším pedagogem bude vždycky moje maminka, protože těsný a každodenní kontakt při mé výchově jen těžko může někdo nahradit, ale přesto je má cesta ovlivněna řadou osobností.

Učitelské povolání. Při pohledu na toto spojení mně první napadne: podstatné jméno s rozvíjejícím přívlastkem. Co ale vlastně znamená? Co všechno se za těmito slůvky skrývá? Vzhledem ke svému věku, kdy se rozhoduji, jakým směrem povede můj profesní život, jsem si položila mnohem více otázek. Jaký pedagog bych byla já? Zvládla bych tuto profesi? A byla bych lepší než někteří učitelé, se kterými jsem se setkala?

Mé oči vidí nesmírně náročné povolání, při němž si učitel či profesor nevystačí s pouhou znalostí teorií, musí ji tvůrčím způsobem rozvíjet, stejně jako myšlení studentů a žáků, odhalit jejich vlohy a nadání, aby byly rozvíjeny ty správné schopnosti jedince. V neposlední řadě jsou na osobnost učitele kladeny vysoké požadavky. Při úvaze nad tímto tématem se mi nastavuje vnitřní zrcadlo, jestli mám přesně ty vlastnosti, které jsou potřeba. Jsem spravedlivá, svědomitá, důsledná, trpělivá, upřímná, budu pro žáky příkladem, budu umět vyučovat a vychovávat jednotlivé žáky i celou třídu? Odpověď není teď důležitá, protože na své rozhodnutí vydat se na dráhu pedagoga mám ještě nějaký čas.

Po hlubším zamyšlení jsem si uvědomila, že nejdůležitější je pro mě to, jak pedagogy vnímám. Jsou lepší mladší, kteří k nám mají blíže, nebo starší, kteří jsou od nás někdy vzdálení, ale mají mnohem více zkušeností? Je pro mě důležité být s učitelem v názorové shodě? A co přísnost pedagogů? Čím více nad tím přemýšlím, tím více si uvědomuji, že jsou pro mě důležité dva aspekty v hodnocení učitele. Zcela určitě je to možnost diskuse a vzájemné komunikace. Proč se v 21. století někteří učitelé chovají k žákům povýšeně, zahlcují je pouze informacemi, které nejsou schopni v životě prakticky využít? Nebylo by lepší se studenty hovořit dialogem?

Učitelské povolání je jako každé jiné a každý učitel je pro nás takový, jaký chceme, aby byl. Zcela určitě ve mně pedagogové zanechali mnoho rýh, pozitivní i negativní, některé jsou hlubší, jiné se po čase vyhladí a já na ně nejspíš zapomenu, ale každému učiteli patří poděkování. Všichni mně nějakým způsobem ovlivnili, a to mé oči vidí jako podstatu pedagogiky.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Učitelské povolání mýma očima







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)