ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

    Ceska posta
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: ---
Hodnoceno: 0x Prosím, ohodnoť práci

Školy jako nástroj praxe

Spousta lidí, ať už z řad studentů či jejich rodičů, se stále častěji ptá, k čemu jim nebo jejich potomkům je učit se a umět vyučovanou látku a nevidí reálné využití učiva v praxi a běžném životě.

Ovšem to, že je doposud přímo v praxi nevyužily předchozí generace, neznamená, že je jednou nebudeme potřebovat my. Nevidíme do budoucnosti, tudíž nikdo nemůže určit, co je dobré umět a co je přebytečné. Není tedy lepší osvojit si více dovedností a z těch posléze čerpat podle potřeby?

Popřípadě můžeme naučené vědomosti aplikovat v jiném vědním oboru či životní situaci, ostatně jak uvádí vysokoškolský pedagog pan Cyril Höschl: "Poznatek někde osvojený uplatní se nečekaně ve zcela jiné situaci. Vývoj tedy nevytváří stále nové a nové struktury, nástroje a funkce, ale v novém kontextu vždy přednostně sáhne po starých, momentálně volných, a použije je k něčemu jinému."
Z tohoto tvrzení tedy vyplývá, že žádné učivo nepřichází vniveč a může nalézt uplatnění jinde, mimo svůj původní účel. Jeho užití si tak často nemusíme ani uvědomovat.
Těm, kteří nevěří a chtěli by proti tomu argumentovat, lze poskytnout další myšlenku k přemýšlení od pana Höschela: "Trénuje to trpělivost a překonávání nechuti k povinnostem, které nás nebaví. Ukáže to, že věci nejsou tak jednoduché, jak si máme sklon myslet. Zapíná to myšlenkové pochody, které se analogicky mohou hodit jinde."

Dá se tedy říci, že nás školy pro praxi připravují. Sice ne každého stejně, ale na to žádný předpis a tabulky nejsou, každého v životě potká jiná situace. Ovšem i to si žádá kvalitní výuku a zodpovědný přístup učitelů. Zápisky ze sešitů použijeme ještě na vysoké škole, ale život sám jako ta nejvyšší škola života se naučit nedá.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: mohr55, 30.11.2020

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Školy jako nástroj praxe







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­