ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

   
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: ---
Hodnoceno: 0x Prosím, ohodnoť práci

Reklama - náš utlačovatel

Reklama je to, co nás poměrně dost ovlivňuje a s čím se setkáváme prakticky každý den - v televizi, tisku, rádiu nebo dokonce i na ulicích. Nelze před ní zkrátka utéct. Možná že i vy děláte reklamu a ani o tom nevíte, teď mluvím o té neplacené. Kupříkladu se bavíte s přáteli o novém filmu a tím, jak ho popisujete, ostatní na něj buď nalákáte, nebo jej od něj odradíte, ale každopádně je nějakým způsobem ovlivníte. Ano, mnoho z nás si myslí, že je vůči reklamě imunní, ale jen člověk, který nevidí a neslyší, to o sobě může takto napevno říct.

Reklama v nás mnohdy probouzí pokušení, potřebu něco mít, co jsme do té chvíle vůbec nechtěli, než jsme to uviděli. Nutí nás nepřímo do koupě.
Všimněme si i nespočtu reklam na tzv. "černý pátek", který k nám zavítal ze zámoří a týká se hlavně prodeje elektronických zařízení. Lidé už jsou tak zmatení, že ani neví, kdy má původně být, když se koná nejméně 10krát do roka; to už ten svátek ztrácí na hodnotě. Obchodníci jeden čas přemýšleli i o tom, že by se dvakrát do roka slavili Vánoce, jednou v létě a podruhé v zimě. Dokonce to chtěli za pomoci lobbistů prosadit, ale díky bohu to nevyšlo.

V dnešní době se reklamou živí mnoho lidí a své na tom získá i ekonomika daného státu, takže všichni jsou spokojení. Zákazník také, ale byl by též spokojený, kdyby měl o tucet zboží méně. Dříve se děti spokojily s pár autíčky, dnes s pár mobily či tablety. Dítě je asi nejvíc ovlivnitelné, neboť nezná hodnotu peněz a tudíž mu vše přijde cenově stejné, takže když se mu něco líbí, chce to mít a nebojí se při tom ztropit i kravál. Chudáci rodiče jsou pak často nuceni ustoupit. A tím se z dětí stávají rozmazlení frackové, kteří fetují a kradou, a to vše kvůli reklamě. Proto někteří rodiče nemají doma vůbec televizi a pohádky pouští radši v počítači, než aby riskovali, že se dítě nakazí. Jenže to když vyjde poté ven, na nejbližším billboardu uvidí reklamu na nějakou pěknou věc a je konec...

Jsme otrokem reklam a bohužel se nejspíš neobjeví žádný Lincoln, aby ono otroctví zrušil, naopak, nadvláda reklam bude stále silnější a masivnější. A již od první chvíle, kdy spatříme světlo světla, nás bude reklama pronásledovat, než světlo zase zhasne. Neporadím vám, bohužel, jak se před reklamou ubránit. Ani nikdo jiný, neboť před ní není úniku. Mohu vám jen říci, ať řádně uvážíte každou reklamu, kterou spatříte, a následně i každou koupi, která by z toho měla vzejít. A pakliže odoláte, vyhráli jste jednu bitvu z velké války, jak reklamu přemoct.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Reklama - náš utlačovatel







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)