ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: ---
Hodnoceno: 0x Prosím, ohodnoť práci

Návštěva Skotska v květnu aneb když mají ve Skotsku léto

• cestopisná reportáž

Třetího května jsme nastoupili v jedenáct večer do autobusu a hned ráno se nám naskytl pohled na německý Kolín nad Rýnem. Za chvíli jsme již stáli v Amsterdamu, kde jsme si užili plavbu lodí po tomto přístavním městě. A ve tři hodiny jsme už byli zabydlení v kajutách na trajektu.

V jedné kajutě se nacházely čtyři postele, dvě dole a dvě nahoře - ty se daly sklopit ke zdi, aby se udělalo v kajutě více místa, protože kajuty byly opravdu malinkaté. Počasí nám moc nepřálo a s trajektem to hodně houpalo, ale naštěstí se většina plavby uskutečnila přes noc.

Ráno jsme se vylodili v anglickém městě Newcastle a pokračovali autobusem dál na sever. V jedenáct hodin jsme se zastavili na hradě Alnwick, který jste mohli vidět v prvním a druhém díle oblíbené filmové série o Harrym Potterovi. Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli létání na koštěti a někteří si užili komentovanou prohlídku nejtajuplnějších míst hradu. Ve čtyři hodiny jsme minuli ceduli s nápisem: "Welcome in Scotland". Poté jsme učinili už jen jednu zastávku, a to u rotačního lodního výtahu The Falkirk Wheel. Tento výtah překonává výškový rozdíl 24 metrů a umožňuje vnitrozemské vodní spojení mezi městy Edinburgh a Glasgow.
Večer jsme se ubytovali ve skotských rodinkách, které se příliš neliší od těch anglických.

Další den jsme si užili dvouhodinovou procházku skotskou přírodou. V nížinách najdete hodně lesů a pastvin, hlavně pro chov ovcí a skotu, ale ve vyšší nadmořské výšce narazíte jen na vřesoviště. V tento den jsme si naposledy vychutnali sluníčko, protože další dny bylo zataženo nebo pršelo. Většina místních nosila jen slabé bundy, což naprosto nechápu, protože já jsem v zimním kabátě mrzla. Venku bylo asi deset stupňů, ale foukal silný a ledový vítr.

Další den jsme navštívili signální kámen, který můžete znát ze skotských legend. Tento kámen by se dal přirovnat k anglickému Stonehenge.
Odpoledne jsme se pokoušeli zahlédnout příšeru z jezera Loch Ness, bohužel neúspěšně.

Osmého května pokračovala naše cesta návštěvou hlavního města Edinburgh. Všichni zde utratili většinu svých peněz nákupem typických skotských sladkostí nebo suvenýrů. Samozřejmě nesměla chybět ani návštěva Primarku, což je velice oblíbený obchod hlavně u mladší generace.
Následovala prohlídka lodi Britannia. Tato loď sloužila jako jachta britské královny Alžběty II. v letech 1954 až 1997.

Pak už přišel náš poslední den ve Skotsku, proto jsme ho využili naplno a podívali se do vesnice Gretna Green. Tato obec patří k nejoblíbenějším svatebním místům. Pokud jste se chtěli v Anglii vdát a nebylo vám ještě 21, tak bez souhlasu rodičů jste nemohli. Jenže ve Skotsku tento zákon neplatil, a tak mnoho párů zavítalo právě do této vesnice.

Hadriánův val byla naše poslední zastávka, měl chránit jih od nájezdů severních kmenů ze Skotska. Možná vám připomene skotské dějiny seriál Hra o trůny, stejně jako je připomněl mně.

Na úplný závěr následovala cesta zpátky do Čech.
Celý zájezd se mi moc líbil a jsem ráda, že jsem se s vámi mohla o tento zážitek podělit.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Návštěva Skotska v květnu aneb když mají ve Skotsku léto

Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí

Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)