ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 3.13
Hodnoceno: 8x Prosím, ohodnoť práci

Barevná výprava

Je pátek 9. června 2017. Holkám už pěkně dlouho s Borůvkou slibujeme výpravu či víkendovku... Teď se dočkaly! Přípravy trvaly bezmála měsíc. To se ví, když se jede do moravské metropole, která je zároveň druhým největším městem v republice - Brna. Výprava byla nazvána BAREVNOU, to proto, že vše se točilo kolem barev.

V tento páteční den kolem třetí hodiny odpolední vyrážím na místo srazu - na mankovickou železniční zastávku. Jako první přijíždí Sára na motorce, tedy za doprovodu svého příbuzného. "Ta motorka bude jednou moje," chlubí se.
Poté se dostavují také Chroptík s Bondem. Nakonec se ještě s mokrou hlavou přiřítila Perlička. Je nás pět a zdá se, že toto číslo bude konečné.
"Borůvka na nás bude čekat v Brně, teď mi přišla SMS!" říkám ještě před odjezdem vlaku holkám.

Cesta vlakem nám pěkně ubíhá, nechávám holkám možnost se vyblbnout, když už máme to kupé samy pro sebe. Perlička spí, Sára si hraje se spinnerem, Bond s Chropťou poslouchají hudbu a já pozoruji vše okolo.
Po dvou hodinách jízdy vystupujeme v Brně na hlavasu (= hlavním nádraží). Chvíli hledáme Borůvku, a když ji po chvíli konečně nalezneme, předá holkám tajnou zprávu od víly Eruvandy. Jedná se o vílu, jež se rozhodla konat místo dobra zlo, a proto ji královna víl zaklela. Abychom ji ze zakletí vysvobodily, měly jsme za úkol postavit z přírodnin pět skautských lilií na různých místech města a u každé lilie zakřičet náš včelí pokřik.
Vydáváme se nejprve do Husovic do bytu k mé sestře, kde budeme bydlet po zbytek výpravy.

V bytě se holkám moc líbí, což sestru samozřejmě velmi potěšilo. Vybalujeme, chystáme si spaní a večeříme. Poté se vydáváme poznávat kostely v centru města, právě zde totiž probíhá NOC KOSTELŮ. Vyrážíme ke sv. Tomášovi na dětskou scholu. Holky mají za úkol pastelkami vyjádřit, co je v chrámu zaujalo, jak na ně působila atmosféra, hudba apod. Navštěvujeme ještě kostel sv. Jakuba, Dominikány, Kapucíny, svatou Máří Magdalénu a nesmíme zapomenout ani na Petrov čili třešničku na dortu - katedrálu sv. Petra a Pavla. Zde holky lezou prozkoumávat trasu nazvanou Dvě věže. Já se držím při zemi, ale holky tvrdí, že to bylo perfektní. Tady na Petrově stavíme první lilii a křičíme náš pokřik. Je fajn vědět, že někam patříte.
Je už pozdě a my jedeme šalinou (= tramvají) domů...tedy k mé sestře na byt. Následuje zběsilé počítání peněz, ve kterých jsem udělala já největší hokej. Proto odcházím spát a holky ještě minimálně dvě hodiny počítají. Myslím, že se jim o tom muselo i zdát.

Ráno budíček, snídaně, vaření rizota k obědu a vzhůru za barvami. Jako první je na pořadu botanická zahrada, krásné a klidné místo, oáza klidu a krásných květin, stromů i prvků z kamene a vody se spoustou obrovských skleníků s kaktusy většími než koňská hlava... Prostě nádhera. Zde zabíráme nějaké lavičky a obědváme naše rizoto. Také zde plánujeme zbytek dne. Rozhodly jsme se pro šifrovací hru Tmavomodré dobrodružství, což byl velký omyl. Jednalo se o hru s využitím internetu a s různě poschovávanými šiframi někde ve městě, po jejichž vyluštění vás výsledek poslal na nějaké jiné místo, přičemž na pozadí byl vyprávěn příběh nevidomého kluka a jeho kamarádky, které ukazuje svůj tmavomodrý svět. Bylo to tak náročné a pro mě vyčerpávající, že jsem to nervově moc nezvládala... Zasekly jsme se u úkolu pět ze sedmi možných, což považuji ještě za úspěch.

Pomalu se blíží večer a my se přesouváme na Kraví horu do Hvězdárny a planetária, kde právě probíhá DigiFest. Zde odpočíváme v polohovacích křeslech a v místním digitáriu sledujeme tři vítězné filmy z FullDome Festivalu, který zde proběhl v rámci onoho víkendového DigiFestu.
Tři filmy za padesát korun? To by taky bylo, abychom se tam nedostaly! Byl to nezapomenutelný zážitek. Zhlédly jsme film pro děti o Einsteinovi a jeho teorii relativity, pak snímek Hello Earth a nakonec filmeček o rychlosti světla. Miluji toto místo a dodnes se tam ráda vracím. Všechny filmy byly v angličtině, což nám myslím neuškodilo.
Ještě pořádný kus pizzy a hurá do pelechu.

Ráno snídaně, mše svatá a balení, úklid a oběd - hmm, skvělé palačinky, mňam! Pak už jen v parku na Černocha postavit poslední lilii z přírodnin a rozloučit se s městem, kde jsme toho spoustu prožily. Ještě vrátit holky domů a je to.
Super výprava a já doslova K.O.!

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Barevná výprava

Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí

Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)