ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.00
Hodnoceno: 8x Prosím, ohodnoť práci

Osmiletá gymnázia. Zachovat, nebo zrušit?

Jako mnoho dalších nadaných dětí mého věku, i já jsem na začátku páté třídy základní školy stála před otázkou, jestli by mé budoucí kroky neměly vést na osmileté gymnázium. Nad touto otázkou jsem ale zásluhou svých rodičů nemusela rozjímat příliš dlouho. Oba byli zásadně proti a velice ochotně se k nim přidala i valná část mé široké rodiny. V té době jsem jejich postavení příliš nerozuměla, dnes se nad tím v rámci své úvahy pozastavím znovu a pokusím se jejich pohled pochopit lépe. Co je špatného na osmiletém gymnáziu?

Už samotná otázka, co špatného na osmiletých gymnáziích je, mě nutí opravdu přemýšlet, abych na něco přišla, a proto se nad přímými slovy o zrušení osmiletých gymnázií pozastavuji prvotně s lehkým údivem. Zní to celkem jednoduše. Děti, které mají o školu větší zájem a chtějí pokračovat ve výuce rychlejším tempem než doposud, mohou nastoupit na školu, jež se s těmi "slabšími kousky" nemusí zdržovat. Látka se zde vyučuje prakticky stejná jako na druhém stupni základních škol, ovšem v jiném tempu, a děti, které sem nastoupí, se mohou seznámit se svými vrstevníky, s nimiž si možná budou rozumět lépe, než tomu bývalo v jejich minulém třídním kolektivu. Snad nemusím zmiňovat, jak kolektiv třídy shlíží na šikovnější žáky. Hanlivé přezdívky jsou nám aspoň z doslechu dobře známé.

Výhodou může být nově vzniklý kolektiv dětí, které si budou navzájem lépe rozumět, nebo tempo učiva, jež bude šikovným žákům příjemné a nebude je zdržovat. Za zmínku stojí i samotné přijímací řízení, z něhož mladší děti bývají méně ve stresu než žáci posledních ročníků.

Kde je tedy problém? Využiji slov, která jsem na vysvětlenou slýchávala ještě před několika lety od svých rodičů, slov o strachu, že - jak se říká - usnu na vavřínech.
Můj otec byl toho názoru, že když budu prakticky vzato na střední školu přijatá už po páté třídě, budu mít pocit, že se již nemusím snažit. Bál se, že bych ztratila motivaci dál usilovat o dobrý prospěch a postupně bych s prospěchem klesla. Aspoň to tedy usuzuji z jeho slov a věčně opakovaného oblíbeného citátu o vavřínech.

I přesto v osmiletém gymnáziu vidím více výhod než nevýhod. Vy si snad myslíte, že něco z takových argumentů je chyba školy či snad dokonce důvod, proč ji zrušit?

Možná kdybych se na takovou otázku zeptala náhodných kolemjdoucích na ulici, třeba by mi bývali odpověděli něco kreativnějšího a ukázali by mi daný problém z pohledu, který by mi sám od sebe ani nepadl na mysl. Já osobně si však nemyslím, že by mě nějaký nový úhel pohledu měl přesvědčit k něčemu tak radikálnímu, jako je úplné zrušení těchto gymnázií. Jsem ráda, že žijeme v České republice a troufla bych si říct, že právě zde máme skvělé možnosti ke vzdělání, kterých by byl hřích nevyužít. Osmileté gymnázium není sice pro každého, ale nechme využít té možnosti těm, kteří ji ocení.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Osmiletá gymnázia. Zachovat, nebo zrušit?







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)