ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.56
Hodnoceno: 43x Prosím, ohodnoť práci

Jsme ovlivněni reklamou?

K čemu je reklama? Potřebujeme ji vůbec?
Reklama je sdělovací médium, se kterým se potkáváme každý den. Není snad člověka v naší zemi, jenž by ji nevnímal a ignoroval. Toto médium ovlivňuje životy spousty lidí. Ráno, když vstaneme a podíváme se do novin, vidíme nějaké upoutávky. Když pak jedeme do školy nebo do práce, koukáme na autobusy i tramvaje celé nebo aspoň zčásti polepené. Vejdeme dovnitř a na držácích a bočních stěnách jsou nalepeny letáky. Po cestě každou chvíli z okénka hledíme na sdělovací tabule, jež nás lákají na úžasné půjčky, nákupy aut a tarify operátorů.

Reklama má svou zápornou i kladnou stránku. Tou špatnou může být, že spousta těch reklam, které jsou v televizi, na Internetu i venku na ulici, lže. Někdy se nám může zdát, že jde o dobrou nabídku, která splní spoustu přání, ale ne vždy tomu tak je i ve skutečnosti. Všimli jste si někdy takového malého písma, většinou dole v rohu? Ano, je tam a odporuje velkému sdělení nad ním. Leckdo si toho nevšimne, uvěří a nechá se napálit a třeba kvůli tomu přijde o nemalé množství peněz, pro nic za nic. V této době se lidé snaží, aby jejich reklama byla co nejvíce vidět, a proto se ji snaží dostat všude a někdy je to až otravné.

Teď se raději podíváme na tu kladnou stránku reklam. Díky jejich existenci se dozvíme, co je na trhu nového, co je moderní a co nového si můžeme koupit. Potřebujeme navštívit nějaký obchod a podle jeho reklamy zjistíme, kde se nachází. Také je dobré, když nám třeba jednou za čas přijde leták poštou nebo když ho nějaký brigádník roznese do poštovních schránek. Je to pohodlné a zároveň se dozvíme, co a kde aktuálně nabízejí ve slevě. Bohužel mě už žádná jiná výhoda reklam kolem nás nenapadá.

Nakonec bych ráda zveřejnila svůj vlastní názor. Někdy jsem ráda, že v televizi reklamy běží, protože když se večer díváme na film nebo na seriál, můžeme si během reklamy dojít třeba pro něco k jídlu nebo pití. Je to taková přestávka, pauza, kterou vyžadujeme. Ale zase v případě billboardů kolem silnic a dálnic mám určité výhrady. Myslím si, že mohou příliš upoutávat pozornost řidičů, kteří se musí soustředit na řízení a ne na slevy v supermarketu. Díky této nepozornosti může dojít i k nehodě. V cizině jsem je kolem silnic nevídala nebo se mi zdálo, že jich bylo výrazně méně. A proto se tedy spíše přikláním k reklamám na obrazovce, ne moc dlouhým, ale výstižným, a nepodporuji billboardy.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Jsme ovlivněni reklamou?







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)