ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

   
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.33
Hodnoceno: 3x Prosím, ohodnoť práci

Jiný svět, jiný systém

Strávila jsem rok v Americe. Říká se, že je to jiný svět, a já mohu souhlasit. Mnoho věcí tam funguje jinak a jednou z hlavních odlišností je škola. A nejenom škola, ale i učitelé a jejich přístup. Jsou vlídnější, ochotnější, otevřenější a přístupnější. Celkově více lidští.

Ve škole či při učení se mi někdy rojí otázky jako: Proč jsou učitelé u nás tolik přísní? Proč píšeme deset testů v jednom týdnu? Potřebuji toho znát tolik? K čemu mi to bude? Kdy se to mám učit? Co se učit dřív? Proč? PROČ? PROČ?!?

V Americe nepraktikují ústní zkoušení. Nevím, zda je to proto, aby se žáci nestresovali (případně učitelé nad žákem, co toho zrovna moc neumí), pro ušetření času nebo pro ochranu informací o prospěchu žáka. Americké školství obecně klade menší nároky. Na trimestr si student zvolí sedm předmětů. Jsou k tomu určité podmínky, ale dva z těchto předmětů si student může zvolit úplně libovolně. Může si zvolit další přírodovědný předmět, matematiku, může studovat péči o dítě, módní design, interiérový design, inženýrství či dokonce navštěvovat školní sbor, orchestr nebo kapelu, které jsou dalšími volitelnými předměty. Těchto sedm předmětů se poté opakuje každý den po dobu tří měsíců. První 4 dny nového trimestru si student může předmět téměř libovolně vyměnit za jiný, pokud zjistí, že mu stávající nevyhovuje nebo nesplňuje jeho očekávání.

Proč tohle nefunguje u nás? Proč si nemůžu zvolit svoje předměty? Proč nemám možnost se rozhodnout, že po splnění povinných požadavků se raději místo matematiky budu věnovat designu? Nebo vaření? Proč se nemůžu rozhodnout, že ten či onen předmět mě nebaví a prostě ho vyměnit za jiný? A který systém je vlastně lepší?

Česká škola, konkrétně gymnázium, studenty připraví obecně a vcelku podrobně na jakékoliv další studium. V Americe je zase nepřeberné množství doplňujících předmětů, jež vám pomohou zjistit, co vás skutečně baví a činí školu o něco zábavnější. Na všechno se jde pomaleji a pokud nejste líní, získáte dobré známky vytvářením projektů na hodiny a odevzdáváním domácích úkolů, které jsou podstatnou součástí známky. Když se vám nepovede test, můžete si ho napsat znovu. U většiny učitelů je možnost získat bonusové body v testech i vypracováním úkolu nebo projektu navíc. Potřebujete-li pomoci s úkolem nebo látkou, jsou zde zařízeny studijní hodiny, kde vám učitelé pomohou. Ale! Dovede vás tenhle systém k samostatnosti? Dochvilnosti? Nezleniví studenti? Je lepší mít obecný přehled, nebo se do školy těšit na vybrané předměty? Je lepší každodenní rutina sedmi předmětů, nebo hodiny promíchané v průběhu týdne? Obojí má své nesporné výhody, ale také nevýhody. Která varianta se líbí vám?

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Jiný svět, jiný systém







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)