ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.84
Hodnoceno: 37x Prosím, ohodnoť práci

Jaká bych byla učitelka? (5)

To je těžká otázka. Už jen samotná volba tohoto povolání není jednoduchá - v budoucnu s sebou dozajista přinese spoustu nervů a zabere nemálo času, jenž musí učitel věnovat přípravě a opravování prací studentů. Ne každý se pro toto povolání hodí a myslím si, že pro mě by nebylo vhodné. Práce učitelů mě však v mnoha směrech láká - spolupráce s mladými lidmi, přemýšlení nad jejich názory a situacemi, do kterých se dostávají i ve škole, vymýšlení školních i mimoškolních aktivit, aby se nenudili a školu brali jako příjemně strávený čas apod. Jenže toto povolání má i své značné nevýhody. Disciplína některých studentů se dá mnohdy jen ztěžka přirovnávat k lidem jejich věku. To pozoruji i v naší třídě. Každý spí, málokdo s učiteli spolupracuje a když už, tak jen pokud ho to zrovna zajímá. Jinak se baví se spolužákem, vykřikuje přes celou třídu, hraje na notebooku hry...v zásadě tedy nedává pozor. Když se na něj učitel ohradí, že neplní zadané úkoly a místo toho je třeba na ICQ, žák si ještě stěžuje, že tomu tak není.
Věřím tomu, že v budoucnu to bude ještě horší, a pokud s tím někdo něco nezačne dělat, učitelé nebudou mít žádnou autoritu.
Povolání učitele je nesnadné. Musí čelit spoustu problémům, do kterých jej dostávají zejména sami studenti.
Učitel by podle mě měl být příjemný, sympatický, měl by umět danou látku vysvětlit několika způsoby, pokud to jde, a měl by mít pro každého v určitých věcech stejný metr. I když to je těžké posoudit.
Můj názor je takový, že dobrý učitel jen vysvětluje, ale ten skvělý podněcuje. Už jen z důvodu toho, že dobrý učitel vysvětluje, bych já učit nemohla. Nedokáži totiž vysvětlovat tak, aby to druhý pochopil. Učit bych nemohla i proto, že bych asi nesnesla, aby mě ve třídě poslouchala třeba jen třetina studentů. Ale nedivím se tomu, když většina probírané látky je dle mého zbytečná a do života k ničemu. Nedokázala bych třídu daným tématem nadchnout a zaujmout je tím. A to je asi největší problém všech učitelů.
Pokud už bych si toto povolání zvolila, tak snad jen proto, že by mě bavilo. Určitě bych se snažila studentům hodiny co nejvíce zpestřit. Například hodiny matematiky jdou mnohdy strávit jinak. Některé věci se dají učit nejen psaním na tabuli a teorií, ale i praxí. Toto se praktikovalo na Základní škole Rovná a musím říci, že to bylo mnohem lepší a i žáci do školy chodili raději.
Jako učitelka bych taková, jaká jsem, snažila bych se tu bandu lenochů a v některých případech počítačových maniaků naučit věcem, které budou v životě potřebovat. Také bych jim tu dlouhou 45minutovou nudu zpestřila nějakým tím vtípkem, ať mají v životě na co vzpomínat.
Stala bych se nejspíše průměrnou učitelkou, která občas zpestří hodinu nějakým tím výrokem. Rozhodně bych se snažila těmto mladým lidem spíše pomoci a ulehčit jim život, byť i jen od toho strašného učení.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Jaká bych byla učitelka? (5)







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)