­­­­

Aktuální známka: 2.61
Hodnoceno: 161x Prosím, ohodnoť práci

Trója (film)

Trójská válka je sice jedna z mnoha válek, které se v antickém Řecku udály, ale rozhodně není jen do počtu. Nevím to jistě, ale myslím, že o žádné jiné válce z té doby se tolik nemluví a nepíše.
Nemám ráda války, chci mír. Kvůli trójské válce zemřelo hodně mužů, zotročilo se příliš mnoho žen a osirotčilo moc dětí. A to vše jen kvůli lásce! Neberu Paridovi lásku k Heleně, ale určitě byl lepší způsob jak ji získat, nemusel pohřbít svou rodinu, svou Tróju. O lásce se říká, že je krásná, že kvůli ní je třeba žít, ale myslím, že se musí obětovat pro dobro věci. Kvůli lásce dvou lidí zemřely lásky tisíců jiných lidí. I když on ten Helenin původní muž by stejně na Tróju jednou zaútočil i přes tu mírovou dohodu. On nebo jeho bratr. Takže možná že Paris to jen popohnal.
Nevím, která postava mě zaujala nejvíc. Achilles mi přišel ze začátku namyšlený a arogantní, pak se sice choval hezky, ale první dojem je první dojem, taky herec se mi nezamlouval – nemám ráda komerčně populární lidi.
Zaujala mě žena. Nebyla to klíčová postava a ani si nepamatuji jak se jmenovala, ale líbila se mi.
Ta herečka je moc pěkná. Má hnědé vlasy, krásné rysy obličeje a rozpustile pihaté tváře. Taky vím, že se mi líbily její náušnice. Samozřejmě je neměla nijak na tu dobu zvláštní, ale mě se líbí v této době. Ale popis její osoby zvenčí je nedůležitý. Ona byla oddána svému muži. Byli to ten správný příklad lásky. Nikoho s ní neohrožovali. Měli dítě. Malé miminko, bylo to jedno z těch dětí, které na svého otce mohlo být pyšné, protože hodně dokázal, ale otce jako takového nikdy nepoznalo. Vynahrazovala mu to jeho máma. Tahle žena byla královského rodu, nejspíš měla vše na co si vzpomněla, ale žila ve věčném strachu o svého muže a ten strach rozhodně nebyl neopodstatněný. Nakonec se z ní stala vdova. Ale neztratila naději v život a nakonec zachránila alespoň hrstku lidí před zabitím Řeky. Nevím jak pokračovala životem – to už film neuvedl a já Homéra určitě číst nebudu, ale jestli ji film jen neukázal v lepším světle, tak si ji budu pamatovat. Dlouho...
Film Trója je určitě velkolepý a nákladný film s dokonalými herci a propracovanými scénami. Ovšem není to film, který bych musela vidět víckrát. Je to tím, že to hlavní ve filmu je trójská válka. A je třeba dělat lásku, ne válku. Ono kdyby tam těch válečných nebylo tolik a tak podrobně, tak by to bylo atraktivnější na dívání, ale to by asi ztratilo tu pointu. Ti herci mi taky nějak moc neučarovali jako sami o sobě. Nelíbila se mi divukrásná Helena. Byla blonďatá a moc křehká. I když je to zas jen můj názor a můj pohled na krásu je prostě jiný. A Achilla bych raději nerozebírala. Ale abych jen nekritizovala to, za co filmaři stejně nemůžou, protože se jen snažili přiblížit dnešní mládeži Homéra, tak musím pochválit úžasné pozadí, skvělé výkony herců, krásné kostýmy a vůbec celý film. Zpracování je opravdu pěkné, jen to co je hlavní – téma, to se mi nelíbí.

­­­­