­­­­

Aktuální známka: 1.54
Hodnoceno: 13x Prosím, ohodnoť práci

TACHO (film)

• neoficiální název filmu: Dotkni se duhy
  • celý film je možné zhlédnout na YouTube

Na plátnech kin se objevuje nový film s názvem TACHO. Tacho slangově znamená tachometr. Film byl natočen v roce 2010 v České republice. Jedná se o tragikomedii, ve které se mísí komediální a satirické prvky s dramatickými. Režisérkou filmu je Mirjam Landa, jež spolu s Danielem Landou napsala i scénář. Celý film je doplněn hudební tvorbou a hudbou samotného Dana Landy.

Hlavního hrdinu si zde zahrál právě Landa v roli automobilového závodníka Alexe Bolda spolu s Olgou Lounovou, která představuje kamarádku Lucii. Dalšími důležitými postavami jsou George Nicolas v roli Alexova manažera Leventa, Rudolf Hrušínský jako Luciin otec a Alexův lékař, Timothy Otis v roli Alexova letitého soupeře Webera a v neposlední řadě také Martin Havelka jako slovenský mafián posedlý zvířátky Jožo Fedor.

Děj zobrazuje závodníka rallye Alexe, jenž závodění podřizuje celý svůj život. Po autonehodě, ze které vyvázne jen s otřesem mozku, se dozví, že má nádor v hlavě a kvůli tomu mu lékař zakazuje závodit. Na onkologii se seznámí s Lucií, která má také rakovinu. Shodou náhod je to dcera Alexova lékaře, díky čemuž Lucie získá zdravotní kartu pro sebe i pro Alexe. Alex nezkušenou Lucii zacvičí jako navigátorku a vyrážejí na rallye závod do Nitry, kde mají hlavní cíl - porazit letitého soupeře Webra. O vítězství se snaží také Slovák Jožo Fedor se spolujezdcem Julem, jehož zachránil ze spárů "lanýžové" mafie. Jožo má svůj osobitý "zvířátkovský" styl jízdy.

TACHO je podle mého názoru dokonale zpracovaný film. Děj je sice docela jednoduchý, ale mohu říct, že je to jeden z nejpoutavějších filmů, které jsem viděla. Nejlepší části filmu tvoří bezpochyby komické příběhy a poznámky Joža Fedora. Jediný detail, který bych tomuto filmu vytkla, je autorovo zpracování vztahu mezi Alexem a Lucií, mohl být procítěnější, to však nemění nic na celkovém dojmu z filmu.

­­­­