­­­­

Aktuální známka: 1.00
Hodnoceno: 2x Prosím, ohodnoť práci

Přestupný rok /Leap Year/ (film)

V českých kinech měl 25. března roku 2010 premiéru nový filmový počin anglického režiséra Ananda Tuckera s názvem Přestupný rok (oficiální název Leap Year). Jedná se o americko-irskou romantickou komedii opepřenou mnoha zvraty a nečekanými událostmi, končící - jak jinak než předem očekávaným - happyendem.

Děj je jednoduchý, až prostý - začíná v americkém Bostonu, kde žije hlavní hrdinka našeho příběhu, krásná a úspěšná bytová návrhářka Anna Bradyová. Její prací je vybavit byty nabízené k prodeji hezkým nábytkem a doplňky, aby byly pro potenciální zájemce co nejlákavější. Vytváří dojem iluze dokonalosti, která má však jediný cíl - přitáhnout zákazníka, aby se snadněji rozhodoval. Ona sama však víceméně žije v iluzorním světě - má vše, na co si jen vzpomene, kromě jedné věci - záležitosti týkající se zásnub a následně svatby se svým přítelem, nadějným kardiologem Jeremym. Ten ovšem žije jen svou prací a spíše mu vyhovuje současný stav. Proto se, očekávaje v blízké době vyjádření svého vyvoleného, vysměje otci, který ji stále vypráví o irské tradici, kdy žena může 29. února, na přestupný rok, požádat svůj protějšek o ruku. Když však dostane od Jeremyho "odpověď" v podobě náušnic, je zklamaná. Protože se však blíží onen magický den a navíc Jeremy odletí do Dublinu na lékařský kongres, neponechá Anna nic náhodě a rozhodne se chytit šanci za pačesy, stejně jako kdysi její dávná příbuzná. Ale narůstající problémy začnou komplikovat její plány...

Letadlo musí kvůli špatnému počasí neplánovaně přistát ve Walesu a Anně teprve teď začne závod s časem. Po plavbě z jednoho ostrova na druhý se dostane do nejzapadlejší vesničky britských ostrovů, kde řeší další potíž: kde má tady najít taxík nebo alespoň někoho, kdo by byl ochoten ji odvézt do irské metropole? Naštěstí potká Declana, drzého majitele malé hospůdky, jenž jí nabídne ubytování a později i odvoz do Dublinu.

Cestou je potkávají nejrůznější malé či velké pohromy, od stáda krav, které jim zatarasily cestu, přes bahenní koupel a ztrátu luxusního kufru, jenž má vlastní jméno, až po ujetí vlaku téměř před nosem. Když se společně dostanou na určité místo, uvědomí si Anna vzájemné sympatie s Declanem a začne přemýšlet, jak moc je se svým dosavadním životem spokojená. Zdánlivého brouka jí do hlavy nasadí právě Declan, když se jí zeptá, co by si vzala s sebou jako nepostradatelnou věc z hořící domu. Ona o tom ze začátku ani moc nepřemýšlí, ale zkusí to převést do skutečné situace s Jeremym. A výsledek jí napoví, kde že je ta správná volba jak v životě, tak i v lásce...

V hlavních rolích se představili světu známí herci - Amy Adamsová (držitelka dvou oscarových nominací, za dramata Pochyby a Junebug) jako návrhářka Anna a Matthew Goode (Match Point - Hra osudu, Strážci - Watchmen) jako Declan.

Proč si vybrat zrovna tento film? Jistě, můžete mít pocit, že komedií, ať již českých nebo zahraničních, je spousty a většinou jsou založeny na stejném principu, které mohou být již ohrané a dokážou uspat diváka již na samém počátku. Přestupný rok však nabízí zajímavou zápletku s obrovským množstvím humorných scén a překrásnou krajinou Irska, jež dotváří romantický kolorit (například scéna, kdy se hlavní postavy ocitnou na pravé irské svatbě). Samozřejmě, jako vždy zvítězí láska a pocit nádherného vztahu dvou lidí, ale kouzlo děje, který toto vše pomalu, ale jistě vytváří, ten stojí za to.

­­­­