ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.81
Hodnoceno: 72x Prosím, ohodnoť práci

Ach, ta škola! Ach, ti učitelé!

Už jako malá jsem byla rozumná, a když se mě maminka ptala, čím bych chtěla být, až vyrostu, odpovídala jsem prostě - jen ne učitelkou! Pravda, v té době jsem byla ovlivněná nepříjemnou vychovatelkou ze školky, díky níž si dodnes výborně pamatuji větu: "Tamhle si stoupni do kouta, budeš na hanbě!"
Věřím tomu, že kdyby měla po ruce hrách, neušla bych ani takovému trestu. Když si vzpomenu na svoje dětství, možná jsem maličko živější opravdu byla.

Na prvním stupni základní školy to bylo jiné kafe. Dopoledne jsem si zašla do školy spočítat, kolik jablek zůstane dědečkovi, když dá dvě babce, nebo si procvičit, že máma mele maso - a když to šlo dobře, tak že i Nela má mísu. A celé odpoledne jsem lítala venku od "vidím do nevidím".

Na druhém stupni začalo přituhovat. Začala jsem dělit učitelky na "úča-kámoš" a naopak. Začala jsem si tak nějak uvědomovat, že říkat učitelce všechno, co si v danou chvíli myslím, není úplně to nejlepší.

V 9. třídě přišel zlom, celkově jsme totiž všichni nějak dospěli, což se samozřejmě nezamlouvalo učitelskému sboru, protože když přišel problém - jako například když se ztratila třídní kniha - chtěli potrestat viníka. My, jako správný kolektiv, ke kterému nás vedli už od první třídy, jsme nasadili překvapené výrazy a sborově kulili oči a polohlasně šeptali: "Kdepak asi tak může být!?"

Na střední škole si pak všichni mylně mysleli, že jsme si snad celé prázdniny opakovali učivo a že tedy není problém napsat si hned 2. září "opáčko" z veškeré látky.
To mě vede k zamyšlení, jaký vztah může vůbec učitel ke studentovi (dítěti) mít, když je schopen dusit ho u tabule, i když ví, že nic neví a klidně ho pošle s pětkou sednout, a jede si dál to svoje.

Abych to shrnula, nedávno jsem objevila jeden zajímavý citát: "Průměrný učitel vypráví. Dobrý učitel vysvětluje. Výborný učitel ukazuje. Nejlepší učitel inspiruje."
Nevím jak ostatní, ale já si na výborného či dokonce na nejlepšího učitele budu muset ještě nějaký ten pátek počkat.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: Coudy, 19.04.2011

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Ach, ta škola! Ach, ti učitelé!







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­