ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

   
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.00
Hodnoceno: 2x Prosím, ohodnoť práci

Sny - opravdu jsou naše?

- zamyšlení, příp. fejeton

Každý má svůj sen, který by si rád jednou splnil. Člověk beze snů? To snad ani není člověk, ne? Tyto a další věty slýcháme z mnoha stran, stále a pořád dokola. Jak se říká: "Na každém šprochu je pravdy trochu." Opravdu skoro každý z nás má nějakou tajnou představu-sen, za kterým si jde nebo by se mu alespoň velmi rád přiblížil. Avšak odkud se takové sny berou? Je to stále jen na nás, co si vybereme? Dle mého názoru tedy rozhodně ne. Člověk, ať chce či nechce, je ovlivňován spoustou věcí a jevů, které jeho tužby a sny vedou tím "správným" směrem.

Tím prvním a určitě nejdůležitějším ukazatelem jsou naši rodiče, to, jak nás vychovali, nás v mnohém determinuje. Zdali dobře, nebo špatně, to ví snad jen Bůh a správce našeho bankovního účtu.
Rodiče na své děti často přenášejí své sny. Může se ale stát, že ani ony v jejich realizaci neuspějí, a tak je předají dále svým dětem, ty zase svým a takto bych mohl pokračovat donekonečna. Vzniká tedy jakýsi koloběh snů se spoustou mezičlánků, které jej postupně zvětšují a zvětšují.

Dalšími bezesporu velmi určujícími prvky našeho rozhodování jsou prostředí a prostředky, jež nás dennodenně obklopují. Z masových medií, z každého rohu a volného místa na nás "vykřikují" reklamy a jejich otřepané fráze o americkém ideálu "self-made mana": "Když budete chtít, dokážete naprosto vše, co si budete přát. Neexistuje omezení, stačí jen vaše vůle a víra, že zvládnete cokoli." Jenže, ejhle, po dvou bankrotech si někteří lidé uvědomí, že to takhle opravdu nejde. Začnou přemýšlet a následně zjistí, že jsou opět na začátku a neví, co si počít.

Posledním, někdy velmi jednoduchým, jindy opravdu složitým způsobem je lidská motivace. Získat ji můžeme skoro odevšad, záleží jen na nás, čemu se podvolíme. Můžeme dát na "stoprocentně" osvědčené rady astrologů, kartářek, věštkyň a jiných pochybných existencí či se řídit horoskopy, jež nám vždy řeknou, co nás čeká příští měsíc nebo budeme hledat pomoc u svých nejbližších přátel, kamarádů, rodiny.

Z výše napsaných řádků vyplývá, že naše mysl, tužby, sny a přání nejsou již jen naše, ale vlastně všech a všeho, co je kolem nás. Co teď s tím? Budeme se prát za názor, že nás se to netýká, že nám se nemůže stát, aby nás něco ovlivnilo nebo dokonce odklonilo od našeho vytouženého cíle? Budeme snad radši souhlasit, tedy přijímat a plnit všechno, co se po nás chce?
Já bych se na tohle všechno raději vykašlal, ujasnil si svůj cíl a pořádně se na to vyspal!

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: Hanys, 29.03.2010

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Sny - opravdu jsou naše?







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­