ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.63
Hodnoceno: 75x Prosím, ohodnoť práci

Exkurze do Říma

Dne 11. května 2009 se účastníci exkurze do Itálie sešli o půl druhé před znojemským gymnáziem. Pan profesor V. s paní Š. si zapsali, kde a kdo v autobusu sedí, a již ve dvě hodiny jsme se vydali na cestu směrem do Říma.
Cesta byla dlouhá, ale utíkala rychle. Přestávky se konaly přibližně po třech až čtyřech hodinách.

Do hlavního města Itálie jsme dorazili asi v 08.00. Hned poté jsme ve stanici Laurentina nastoupili do metra ve směru do centra. Prohlídli jsme si vatikánská muzea včetně Sixtinské kaple. Ve 13.30 jsme se přesunuli do chrámu sv. Petra. Zde jsme měli rozchod, a kdo chtěl, mohl si vyjít i na kopuli tohoto chrámu. Poté následoval přesun k Andělskému hradu (Castel Sant'Angelo) a v 17.00 jsme se již opět vraceli do stanice Laurentina, abychom se odjeli ubytovat do bungalovů v kempu Castel Fusano, jenž se nachází nedaleko Říma.
Zmíněné ubytování nebylo vůbec špatné. Sprchu i záchod měl každý pokoj.

Ve středu 13. května nás autobus po snídani v 07.30 opět odvezl k metru. Tento den byl z historického hlediska nepochybně nejzajímavější. Prohlíželi jsme si Koloseum (Colosseo), vyšli jsme na vrcholek Palatino, dále naši pozornost upoutalo Forum Romanum, Capitolini a Fontána di Trevi. Společně jsme došli až na Piazza di Spagna se Španělskými schody, odtud pak metrem zamířili zpět do nám již známé stanice Laurentina.
Ve dvacet hodin na nás čekala večeře v restauraci. Jako předkrm donesli špagety a jako hlavní chod kuře s opečenými bramborami.

Čtvrtý den exkurze, tedy 14. 5., jsme museli vstávat velice brzy, už v 06.30 jsme šli na snídani. Ihned poté jsme odjeli do Neapole a kolem poledne jsme vystoupali na známý Vesuv. Počasí nám přálo, výhled byl opravdu neuvěřitelný. Samozřejmě jsme nemohli vynechat ani slavné Pompeje.
O půl šesté jsme si v Pompejích dali k večeři pravou italskou pizzu. O něco později jsme kvůli tříhodinové cestě zpět na ubytování dostali pouze půlhodinové volno na koupání v moři. Jelikož bylo málo času, někteří si stihli namočit pouze nohy, jiní do moře neváhali skočit i v oblečení, z čehož byl pan V. opravdu na mrtvici. Do postele se všichni dostali ne dříve než ve 23.30.

Pátek 15. 5. byl docela uvolněnější než dny předcházející. Ráno se vyklízely pokoje, takže se vstávalo "až" o půl osmé. Po odevzdání klíčů nás autobus jako obvykle dovezl na zastávku metra Laurentina. Z metra jsme se vydali prohlédnout si Pantheon, Ústa pravdy (La Bocca Della Veritá), Marcellovo divadlo a došli až na Piazza Navona.
Tento den jsme měli hodně osobního volna, jež mnozí využili zejména k nakupování suvenýrů. Kolem sedmé hodiny večerní jsme nasedli do autobusu a vydali se na zpáteční cestu domů.

Poslední den jsme se kolem 11.30 dostali do Znojma. Většina z nás byla velice unavená, ale i přesto si každý přál zůstat v Římě o něco déle.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Exkurze do Říma

Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí

Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)