ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

   
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.27
Hodnoceno: 52x Prosím, ohodnoť práci

Reklama - váš každodenní průvodce

Valí se na nás ze všech stran, není úniku...
Nejedná se o žádnou scénu z divadelního dramatu, ale o tvrdou realitu. Reklamy jsou všude, dnešní svět se bez nich prostě neobejde. Útočí na nás z televize, z rádia, z internetu... Ani na ulici nám nedají pokoj. Obrovské reklamní billboardy gigantů všech možných značek a typů najdete i v té nejzapadlejší vesnici v Čechách.
Někdo se nevyzná v ekonomice, jiný zase v rybaření, ale každý člověk díky reklamě ví, co je nejlepší pro muže nebo kolik břitů právě letí, či že více chuti do života nám dodá jedině Poděbradka. Do dáli dává v povědomí všech přes půl pole obrovský červenobílý nápis Coca-Cola: "Pošli úsměv!" Což při myšlence na složení tohoto "cool" nápoje musí vyloudit nejen úsměv, ale také malou slzu.
Od brzkého probuzení a puštění rádia slyšíme po cestě do práce dost reklamy na to, aby nás po zbytek dne bolela hlava. Stačí, když jedete ráno v sedm po pražských ucpaných ulicích a začne vám do tempa klapotu motoru falešně zpívat chlapík o tom, že právě někde zlevnili poličky a zahradní židličky. Někdy nás z toho může přepadnou záchvat smíchu, jindy lenošivý splín, když si představíme, jaké by to právě teď bylo s Čedokem. O pocity při sledování či poslouchání reklam není tedy nouze. Dalo by se říci, že reklama v lidech ovlivňuje a hlavně povzbuzuje tvorbu různorodých citů. Není to sice z našeho počínání znát, ale můžeme nebo spíš musíme doufat, že to přínos má. A má. Jistě že má. Ale ne pro nás. Lidé jsou ovlivnitelní, a tak na tyto reklamy rádi dají. Posílají úsměvy a nejen je, také penízky skrz smsky do pokladen už tak bohatých firem, které se vtírají lidem do života. A my to někdy děláme v rámci své vlastní nudy a rádoby zábavy.
Nevím tedy jak vám, ale mě je zcela jedno, zda tu kterou soutěž vyhraje ten nebo onen.
A podle toho jim své smsky zasílám, dalo by se též říci, s životní pravidelností.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: Tomáš Trnka, 04.04.2006

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Reklama - váš každodenní průvodce







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­