ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.54
Hodnoceno: 283x Prosím, ohodnoť práci

Reklama a já

Většina z nás, možná ne většina, však velká část lidí, žijících ve vyspělém světě, mluví o reklamě jako o věci, která jen zaslepuje jinak volně myslící mozky upracovaných lidí, kteří díky celodenní námaze podlehnou sladkým řečem o "neporazitelnosti" výrobku na trhu. Reklamy jsou vcelku dosti kritizované, však téměř všichni jim podléháme. To vede k názoru, že jestli bychom se chtěli zamyslet nad reklamou, měli bychom se zamyslet i nad celým způsobem moderního života, kterého je reklama součástí, to je ale pro mne takřka nemožné, proto se budeme držet předepsaného témata.
K našemu zamyšlení si pomůžeme starou reklamou na "Corn Flakes". Jistě si všichni vzpomeneme na děj, který začíná sladce spícími dětmi ve svých postelích, jenž právě probudilo křupání oněch zmiňovaných "Corn Flaků" v puse jejich rodičů, kteří, ač právě vstali, jsou ve vynikající náladě, umytí, učesaní, natěšení na celičký den, jež je čeká. Přivolají k sobě své děti, nasypou jim vydatnou dávku těchto kukuřicových dobrot a s neutichajícím nadšením se dávají všichni do jídla. Poté zazní znělka, jak je tento výrobek důležitý pro správný vývin dětí a konec.
Nyní zauvažujeme, co taková reklama může udělat s obyčejnými spotřebiteli. Třeba taková, z dětí nešťastná matka vidí v televizi perfektní rodinku, kde všichni členové rodiny sedí u stolu s neutichající radostí ze života. Tato matka touží po něčem takovém, proto neváhá a koupí dětem "Corn Flaky" s nadějí, že i ona bude obšťastněna svými hodnými dětmi. Chudák matka zažívá zklamání, neboť opak je pravdou. Matka utrpěla citovou újmu a ve Spojených Státech by, s trochou nadsázky, mohla úspěšně zažalovat tuto firmu.
Další "přemítání" bude o situaci, kdy mladý člověk uslyší v této reklamě hlášku: "Vše, co vaše zdraví potřebuje", také si koupí tento lahodný pokrm a s mylným dojmem, že dobrota obsahuje opravdu vše, co zdraví potřebuje, již nebude jíst ovoce, zeleninu a takové potraviny, které obsahují jiné důležité vitamíny a podobně. Chudák mladík do deseti měsíců zemře na nedostatek jódu.
Tyto dvě úvahy byly dosti přehnané, až nereálné, ale v této době je možné vše, proto by lidi měli dát více na svůj, v některých případech cizí, ale věrohodný rozum a ne na reklamy. Ale abychom byli spravedliví, některé reklamy jsou opravdu prospěšné a člověk se jimi může řídit. Jak bychom se bez reklam dozvídali o nových, opravdu lepších výrobcích? Takový člověk na vesnici, odříznutý ode všech lidí, povídající si jen se svou televizí, by nevěděl o možnosti koupi elektrického holícího strojku namísto břitvy, která je nebezpečná sama o sobě, kdyby nebylo reklamy. Bez reklamy by všem stačili jen staré výrobky, protože by ani nevěděli o luxusu těch nových, bez reklamy by člověk nezpohodlněl tak, jak je tomu dnes. Však pohodlí je to, o co se člověk snaží odedávna.
Já osobně reklamy mám docela rád, protože si mohu odskočit třeba na záchod a vše, o co přijdu, bude většinou "obrázek" oné zmiňované rodinky, jejíž členové na nás s nasazením života mávají a chtějí nám povědět, o co přijdeme, jestliže si nekoupíme to, co si koupit máme. A podle mého názoru je tento čas srovnatelný s časem prosezeným na toaletě.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Reklama a já







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)