Bohemia Institut
­­­­

Aktuální známka: 2.62
Hodnoceno: 156x Prosím, ohodnoť práci

Snowboarďáci (film)

Český film Snowboarďáci od režiséra a zároveň i scénáristy Karla Janáka, byl před svým listopadovým zveřejněním uváděn jako filmový hit roku 2004. Nemalá částka peněz vynaložená na propagaci, začínaje televizními reklamami a billboardy konče, měla zajišťovat skvělou podívanou. Omyl! Příběh dvou dospívajících chlapců tzv. "snowboarďáků" je typickou podprůměrnou spletí amerických hitů a propadáků. Dva sexuálně nevybouření mladíci jsou umírněnou napodobeninou teenagerů z komedie Prci, prci, prcičky. Hned zpočátku očekávaná scénka – krádež snowboardů, amatérská asi dvouminutová honička zarazí a zklame i nenáročného diváka. Samozřejmě nesmí chybět nesnesitelná starší sestra viz. Adamsova rodina. Směšná chvilka s psím žrádlem, vlezlá postarší dáma toužící po mužské společnosti a další stereotypní, okoukané a zcela nenápadité pasáže.
Herecké výkony vycházejících hvězdiček Vojty Kotka a Jirky Mádla mají vcelku dobrou kritiku. Chlapci si se svou filmovou premiérou vypořádali úměrně ke svému věku. Vyvstává otázka, zda hezká tvářička nepředčí jejich herecké výkony. Lucie Vondráčková pyšnící se již před premiérou svou rolí ve Snowboarďákách ukázala minimum ze svých hereckých kvalit. Divák těšící se na její výkon byl v uvozovkách potěšen rozsahem její role.
Očekávané zvládnutí snowboardových kousků, při kterých se tají dech, se divákům bohužel nedostalo. Výkony se ani v nejmenším nedají srovnávat s bravurními výkony snowboardistů z francouzského filmu podobného názvu Snowboarder. V českém filmovém světě je zřejmě málo schopných kaskadérů či snowboardových špiček. Scénář Karla Janáka je jednoduše propadák. Málo propracované a filmově špatně natočené scény nevyzdvihne ani obrovský hit a comeback k tomuto filmu On My Head od Dana Bárty, též ani "profláklé" hlášky jako: "Stříkej" anebo "Ty můj Mazlíku". Plánované pokračování s titulním názvem Rafťáci doufejme překoná Snowboarďáky na celé čáře. A když ne, tak bezpochyby můžeme očekávat Winsurfisty či snad Skateboardisty?

Tisk (Ctrl+P) Uložit jako PDF

Zdroj: Deža kopírák, 30.03.2005

­­­­