ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

Bohemia Institut    
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.42
Hodnoceno: 76x Prosím, ohodnoť práci

"Vyber si autora, jako si vybíráš přítele" (J.V.Sládek)


OSNOVA:

I. Úvod:a) Podoby knih
II. Stať:a) Význam četby
b) Život bez knihy
c) Můj názor na zfilmované romány
III. Závěr:a) Uzavření problematiky


Myslím, že knihy pro člověka znamenají hodně. Můžeme je najít v mnoha podobách, ať jako elektronickou na internetu, čtenou na CD, možná i zfilmovanou nebo klasickou v knihovně. Je to jeden z nejběžnějších způsobů trávení volného času. Autoři se tak s námi spojují a sdělují své myšlenky. Jaký má význam četba?

Dává nám možnost odpoutat se od běžné reality, zapomenout na všechny problémy a ztotožnit se s hrdiny. Prožíváme jejich starosti a můžeme být s nimi šťastni i v situaci, do které bychom se jinak nedostali. Mám za to, že čtením vstupujeme do jiného světa, s jehož pomocí několik hodin nevnímáme, nereagujeme na okolí a věnujeme se pouze autorovi. Někdy bych napověděla, že můžeme i něco přehlédnout, neboť některé knihy jsou průhledné, takže spoustu věcí víme dříve než hlavní postava. Četbou si vyléváme vlastní pocity, uklidňuje nás, protože vidíme, že někdo se cítí hůře než my a nemáme důvod se litovat.

Dovedete si představit život bez knih, kdyby lidé neuměli psát a bylo jen rádio a televize? Domnívám se, že určitě bychom neměli takovou představivost, vyjadřování, fantazii. Někteří lidé dokonce podle knih žijí, přečtou si je a pak naprosto změní svůj život a názor na něj. Písemnictví dnes podléhá modernizaci. Místo dlouhých dopisů píšeme SMS a nedivila bych se, kdybychom zanedlouho nečetli vůbec, protože počítač nejspíš bude mluvit a ovládat se sám.

Zfilmovaná kniha? Můj názor je, že při čtení si vytváříme svůj film sami. Můžeme se dočíst třeba, že dotyčná postava má hluboký hlas, dlouhé nohy atd., ale i kdyby autor hrdinu popsal do sebemenšího detailu, stejně si ho každý představí úplně jinak. Proto když se zfilmuje kniha, zničí se čtenářovy představy. Ani obyčejný film se jí nevyrovná, protože si nemůžeme nic domyslet a všechno vidíme.

Kniha je tudíž nedílnou součástí žití. Ten, kdo nečte, má život jen jeden, ale čtenář jich žije hned několik najednou. Každý má více oblíbeného i méně oblíbeného autora. Proto najděte si toho svého a čtěte, ať modernizace počítačů nezvítězí nad knihou.

Tisk (Ctrl+P) Uložit jako PDF

Zdroj: Kyberka, 21.02.2006

­­­­

Diskuse ke slohové práci
"Vyber si autora, jako si vybíráš přítele" (J.V.Sládek)

Buďte první, kdo přidá komentář.







MAPY WEBU Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé DŮLEŽITÉ INFORMACE Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti OPTIME - prodej reklamy - marketingové zastoupení pro Český-jazyk.cz
- web: www.optime.cz
- kontaktní osoba: Mgr. Marek Sochor
- více informací o možnostech reklamy na Český-jazyk.cz


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Stop blokování reklam

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­