ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.74
Hodnoceno: 151x Prosím, ohodnoť práci

Vliv médií na člověka

Mohou mít vůbec média vliv na člověka? Mohou, a nejen na jednotlivce, ale i na celé skupiny lidí, strany, státy a v neposlední řadě i na celý svět. Média dnes určují chod dějin. Je pravdou, že dějiny utvářejí lidé, ovšem v dnešní přetechnizované době platí, že kdo ovládá média, ovládá i veřejné mínění.
Co je vlastně vliv médií? A co je to vlastně vliv? Média, i když v trochu jiné formě, existovala od pradávna. Umění řečnit bylo podle mne pravděpodobně prvním médiem. Ve starém Římě byl řečník schopen svou obratností slova před davem svrhnout samotného císaře. A co potom takové náboženství, není to také médium? Vždyť jeho vliv na člověka byl a je až alarmující. Vliv vysoce postaveného jedince nebo skupiny v církvi může ovlivnit širokou masu lidí a bohužel ne vždy k dobrému. Veškeré války, které kdy lidstvo vedlo, byly pouze kvůli něčí zvrácené ideologii a jeho vlivu na veřejné mínění. Ano, lidé by měli věřit, ale především v sami sebe a ne v někoho nebo něco!
Nevím, jestli se dá považovat otázka vlivu médií na člověka za správnou. Spíše by měla být položena takto: Vliv člověka na člověka skrze média. Ano, v tom případě je vliv médií na lidi nesmírný a bohužel lidé jsou rádi a snadno ovlivňováni. Dnes je to o to jednoduší, že média na nás číhají na každém kroku. Už nemusíme vyhledávat řečníky, číst tlusté moudré knihy, na které ani nemáme čas, dnes si je nosíme v kapsách s sebou. Mobilní telefon, fenomén současné doby, je hodně velké médium. Vždyť v naší desetimiliónové zemi máme více jak dvanáct miliónů mobilních telefonních přístrojů. Že ne? Že největší média lidstva jsou noviny, rádio, televize a Internet? To je pravda. Ale neobsahuje dnešní multimediální mobilní telefon všechny tyto média v sobě? Je pravda, že noviny z něj nikdo neudělá, ale k čemu noviny, když máme Internet. Za pár let už dost možná noviny nebudou zapotřebí, za stejný poplatek si svůj oblíbený denní tisk stáhnete v elektronické podobě do svého přístroje, protože spotřeba papíru je na naší planetě ohromující. Ano, technika jde rychle kupředu a s ní ruku v ruce informace. Vždyť média nejsou nic jiného než informace.
Na každého z nás, aniž si to vůbec uvědomujeme, mají informace veliký vliv. Jejich vliv je tak velký, že dokáže zabíjet i naše děti. Současný trend kultu těla už stál nejednu mladou dívku zdraví a co hůř, i život. Vezměte si časopis, televizi a chodící věšáky na módní oblečení, nádherné ženy ve spodním prádle nebo bez, zpěvačky, samozřejmě se skoro dokonalou postavou, prezentované jako to nejlepší z naší společnosti... A protože to vidíme skoro všude, začínáme se s tím ztotožňovat. Dívky podle svých vzorů drží drastické diety a k tomu je opět vybízejí média svými reklamami na různé hubnoucí tablety, koktejly nebo náplasti. Mohou vůbec tomuto mediálnímu tlaku odolat? A největší ironií je, že otočíte na druhou stranu a je vám vyprávěn příběh cesty anorektičky za její krásnou a dokonalou postavou.
Další z vlivů medií představuje vliv na naše soukromí. Pustili jsme si je do svých domovů, trávíme s nimi náš volný čas, místo toho abychom se věnovali svým blízkým. O vpádu médii do soukromí by nejvíce mohly vyprávět veřejně známé osoby. Vrtkavost přízně médií a honba za prodejností nebo sledovaností může udělat z člověka, jeden den vychvalovaného a druhý den zavrhovaného, zničenou trosku. Vezměme si, co začala dělat média kolem smrti české ikony Karla Svobody. Mají vůbec právo, a slovo právo podtrhuji, pranýřovat jeho blízké? Ačkoliv to byl člověk, jehož písně zná a miluje celý národ, nemá právo nějaký přitroublý pisálek plivat na jeho ženu. A jsme opět u vlivu médií. Nikdo se nedozví, co Karla Svobodu dohnalo do náruče smrti, nikdo nemá právo kohokoliv veřejně obviňovat či nad něčím osudem spekulovat, ale může se stát, že média doženou jeho ženu ke stejnému činu. I takto negativní a hyenistický vliv mají média nad námi. A my se opět necháme rádi masírovat těmito informacemi a dál si budeme kupovat bulvární plátky nebo koukat na bulvární pořady v televizi.
Abychom se však neopírali pouze do bulvárních médií, i rádoby seriózní média dokáží nadělat pěknou paseku. Vzpomeňme například dobu restrukturalizace našeho bankovního sektoru. Kolik bank se dostalo do problémů díky neověřeným zprávám o problémech banky nebo - a což je nejhorší - tyto zprávy mohly být na objednávku konkurence či budoucích majitelů. Média byly, jsou a budou zneužitelná a využitelná. Kdo ovládá média, ovládá tak trochu nás všechny.
Média mají vliv i na naše morální hodnoty. Není daleko doba, kdy války a hrůzy odehrávající se tisíce kilometrů od nás se nás až tolik netýkaly. Oběti války, znetvořená těla, to vše bylo daleko. Jenže s rozvojem televize a Internetu se náš svět smrsknul do malé krabice před námi. Na válku, katastrofy a osudy lidí koukáme takřka denně v přímém přenosu a co je nejhorší, pomalu si na to zvykáme. Už dokážeme udržet oči na obrazovce, když před námi umírá lidská bytost a média nám to podávají tak, jako bychom po ničem jiném ani netoužili. To má na nás a hlavně na naše děti sakra vliv!
A co je možná vůbec nejhorší, bude hůř! Protože my v dnešní uspěchané době informace žádáme a vyhledáváme. Podle našich společenských norem totiž platí, kdo není dostatečně informovaný, je tak trochu zaostalý a kdo má dostatek informací, je tak trochu ovlivněn. A kde bereme naše informace? Převážně z médií. Tak dá se proti tomu alespoň trochu bránit? Nevím, ale myslím si, že by si z každé informace měl člověk vzít asi tak polovinu. Polovina jsou možná fakta a polovina možná lež. Vždyť tu informaci psal pouze člověk!

Tisk (Ctrl+P) Uložit jako PDF

Zdroj: Ales, 05.01.2008

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Vliv médií na člověka

Buďte první, kdo přidá komentář.

Fajn-brigady.cz     Brigda





MAPY WEBU Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé DŮLEŽITÉ INFORMACE Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti OPTIME - prodej reklamy - marketingové zastoupení pro Český-jazyk.cz
- web: www.optime.cz
- kontaktní osoba: Mgr. Marek Sochor
- více informací o možnostech reklamy na Český-jazyk.cz


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Stop blokování reklam

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­