ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

   
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.55
Hodnoceno: 92x Prosím, ohodnoť práci

RE-KLAM-A

Reklama je, jak napoví kořen tohoto slova, klam (oblbování lidí). Jedná se o propagaci, která má za úkol být člověku na očích, aby věděl o dostupných informacích.
Reklama ze světového hlediska udělala ve světě mnohé, nejedná se pouze o propagaci určitých výrobků nebo služeb, ale také v době války sloužila k naverbování co největšího počtu vojáků do armády, nebo k zviklání přesvědčení k danému státu protivníkem. Propaganda také měla za úkol kolaborovat nepřátelské vojáky a oslabit tím protivníka. S reklamou se nesetkáváme jen v televizi, jak si mnozí myslí, ale také v rádiu, denním tisku, časopisech, billboardech, drbech, plakátech a v poslední době s rozvojem počítačů ve velké míře i na Internetu. Pro obchodníky se reklama používá jako propagační materiál k získání zákazníků a obeznámení lidí s výrobky a nabízenými službami. Politici používají reklamu jako materiál k získání voličů v novém volebním období na sliby (že zlepší nynější životní úroveň), což z 80 % vždy nedodrží. Reklama se také používá k šíření informací o akcích - koncert, výprodej... Reklama je také cesta ke slávě, když se odehrává nějaká zajímavá soutěž a je o ní obeznámeno velký počet lidí, tak nejen vítěz se stane slavným. A nesmíme zapomenout také na reklamu v televizi. Ale proč na sebe musí reklama upozorňovat každých třicet minut? Většinou nás vytrhne z napínavého děje sledovaného pořadu. Řekněte sami, nenaštve vás, když se vám uprostřed potápějícího se Titaniku objeví reklama? Anebo vám Vladimír Čech oznámí, že správnou odpověď na otázku se dozvíme až po reklamě. A najednou se ozve hlasitá znělka a vybafne na vás Ariel s ještě větší prací silou anebo si můžete skočit pro Disko, které nikdy nejíš sám. Ale nesmíme zapomenout ani na billboardy, které jsou umístěny v blízkosti každé silnice. Tento západní trend bývá často příčinou dopravních nehod. Vždyť koho by ve slunečném a horkém dni nezaujal pohled na lahodný zmrzlinový kornout. Naše mužské protějšky však mnohdy oslní mladá, krásná modelka v nadživotní velikosti, která předvádí nové spodní prádlo. Pak člověk snadno přestane dávat pozor a najednou je nehoda na světě. A potom, že nás reklama neovlivňuje. Vždyť reklama je součástí každé minuty našeho života. Stále vám někdo něco nabízí. Ale nebyl by život bez reklamy nudný a prázdný? Kdy jindy se člověk odtrhne od obrazovky, aby si donesl něco k pití a něco dobrého na zub? Reklama nás zkrátka pronásleduje na každém kroku. A kdo ji nemá rád, tak může klidně přepnout na jiný televizní program.
Prostě, mě reklama dokáže akorát tak naštvat než ovlivnit, podle mě má člověk vlastní hlavu a reklama má sloužit, aby byl člověk informován a ne aby na něj koukala za každým rohem a jenom otravovala.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

­­­­

Diskuse ke slohové práci
RE-KLAM-A







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)