ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

   
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.87
Hodnoceno: 106x Prosím, ohodnoť práci

Mají knihy budoucnost?

Budou se i nadále psát knihy? Tak tuto otázku si kladu velice často. V dnešní uspěchané době se v oblasti vzdělávání pomalu ale jistě zapomíná na knihy a jednoznačně vede Internet.

Proč jsou tedy veřejné knihovny plné lidí? Kdo si myslí, že do knihoven chodí jenom důchodci, je na velkém omylu. Nepotkáme zde jen starší generaci, která na knihách vyrostla, ale i mládež, od těch nejmenších až po teenagery. Co je tedy láká na knihách? Že by školní povinnosti jako je čtenářský denník nebo povinná četba? Pochybuji, vždyť tyto informace lehce získají na Internetu. V tom to tedy nebude. Je jistě spousta důvodů, proč lidé všech věkových kategorií ještě nezanevřeli na knihy. Ze svého okolí jich několik znám, co se neustále vracejí již k několikrát přečtené knize a věřím, že jsou i lidé, kteří neustále vyhledávají již zapomenuté tituly.

A co například malé děti? Maminky, tatínkové nebo třeba babičky čtou našim nejmenším pohádky před spaním. Když dobro zvítězí nad zlem, děti spokojeně usínají.

Kniha člověka vtáhne do děje, i když je třeba unavený nebo chce zapomenout na svět okolo sebe. Je to skvělý způsob relaxace. U dobré knížky si člověk odpočine a zapojí svou fantazii, což se nám třeba u filmu nestane. Dokáže čtenáře ovlivnit natolik, že zapomene na svět kolem sebe a představuje si, že je například na pustém ostrově jako Robinson Crusoe a prožívá jeho příběh.

V současné době je také dosti oblíbený způsob čtení knih na Internetu. Musím říci, že i já jsem byla tomuto způsobu nakloněna, ale po opakovaných bolestech hlavy, zad a pálení očí mě tento způsob čtení poněkud omrzel a vrátila jsem se k tradičnímu způsobu - ke knihám.

Teď si představte, že by všechny knihy na světě zmizely. Bylo by hodně nešťastných lidí, kteří literaturu prostě milují. Jsou to nejenom čtenáři, ale i ti, kteří ji píší. Spisovatelé se spojují prostřednictvím knih se čtenáři a tím jim předávají své zkušenosti, názory, třeba i pocity a nálady.

Když se objevil Internet, hodně lidí tvrdilo, že kniha zanikne, protože ji nikdo nebude číst. Jsem velmi ráda, že se jejich předpovědi nesplnily a nejspíš ani nesplní. Je jisté, že spousta lidí raději bude využívat Internet jak pro čtení knih, tak i pro vyhledávání informací, ale podle mého názoru kniha úplně nezmizí.

Tisk (Ctrl+P) Uložit jako PDF

Zdroj: Jiří Všetička, 13.01.2008

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Mají knihy budoucnost?

Buďte první, kdo přidá komentář.







MAPY WEBU Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé DŮLEŽITÉ INFORMACE Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti OPTIME - prodej reklamy - marketingové zastoupení pro Český-jazyk.cz
- web: www.optime.cz
- kontaktní osoba: Mgr. Marek Sochor
- více informací o možnostech reklamy na Český-jazyk.cz


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Stop blokování reklam

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­