ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.91
Hodnoceno: 23x Prosím, ohodnoť práci

Jsou vítězství, která jsou hanbou! (2)

Určitě to všichni znáte: přijdete někam do společnosti a nějaký známý začne vyprávět vtipnou příhodu o tom, jak přelstil úřednici, lidi na technické, daňový úřad, jak se skvěle pomstil nějakému svému nepříteli nebo jak se obohatil na úkor jiných. Váš známý svou historku dokončí a všichni ho poplácávají po ramenou na znamení toho, že je vážně skvělý a že se mu to povedlo. Ale měl se právě takovýmto "vítězstvím" chlubit?

Na druhé straně takového pochybného "vítězství" je totiž prohra někoho jiného. Zajímá někoho, co se stane například s úřednicí, která byla přelstěna? Co když přijde kvůli své "prohře" o místo? Není potom takové vítězství spíš něčím, na co bychom se měli pokusit zapomenout anebo si z něj vzít poučení a již nikdy v životě nic takového neudělat? A přitom takto "vítězí" denně milióny lidí po celém světě. Není to nic cizího a vzdáleného, co se nás netýká a nedotýká. Vždyť ani pro příklady z našeho vlastního života nemusíme chodit daleko. Stačí málo. Třeba i jenom obyčejná hádka s přítelem. Jak daleko jste v ní ochotni zajít? Musíte se rozhodnout mezi tím, jestli chcete mít poslední slovo, anebo jestli si přítele vážíte natolik, že nechcete, aby mezi vámi byla vytvořená propast plná hořkých slov. V hádce totiž nejde zvítězit čestně. Nemůžete se s někým na krev pohádat a pak dělat, že se nic neděje. To tvrdí jenom ti, kdo si neumějí nebo nechtějí přiznat, že nad někým právě takto zvítězili.

Snad všichni lidé chtějí vítězit a být těmi nejlepšími. A není se co divit - už od mládí nás k tomu všichni vedou. Máme se snažit být nejlepší ve škole, abychom si později mohli najít skvělou práci a měli tak spoustu peněz a mohli žít spokojeně a v blahobytu. Nikoho už ale nezajímá, jakými prostředky cíle dosáhneme. Pokud má někdo ve škole samé jedničky, je "šprt". A to, že používá taháky a bez nich nic neumí, je nepodstatný detail. Pokud je někdo úspěšný podnikatel se spoustou peněz a velkým barákem, je úspěšný. A opět nikoho nezajímá, že ke svým penězům přišel na úkor jiných. Kdoví jestli se takoví lidé nebudí v noci děsem z toho, že někdo odhalí, jak dosáhli svých úspěchů, že jednou se stane něco, co je svrhne z jejich dosavadního trůnu, že jednou přestanou být vítězi...

Není nakonec obdivuhodnější umět prohrát?

Tisk (Ctrl+P) Uložit jako PDF

Zdroj: Jesky, 02.04.2009

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Jsou vítězství, která jsou hanbou! (2)

Buďte první, kdo přidá komentář.

Bohemia Institut    





MAPY WEBU Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé DŮLEŽITÉ INFORMACE Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti OPTIME - prodej reklamy - marketingové zastoupení pro Český-jazyk.cz
- web: www.optime.cz
- kontaktní osoba: Mgr. Marek Sochor
- více informací o možnostech reklamy na Český-jazyk.cz


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Stop blokování reklam

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­