ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.15
Hodnoceno: 13x Prosím, ohodnoť práci

Co by bylo možné zlepšit na naší škole?

Co bychom mohli zlepšit na naší škole, kdyby nám dal někdo příležitost? Abych pravdu řekla, tuto otázku si v poslední době kladu celkem často, když procházím po prázdných školních chodbách a strohých učebnách. Ale nejen to mi leží na srdci...

Nebudu mluvit o technickém zázemí školy, myslím si, že vybavení většiny učeben i školních dílen je vhodné a dostačující pro kvalitní výuku. Já osobně bych se zaměřila spíše na estetický dojem a psychologii výuky.

Co se týče estetiky, prohlédněte si školní chodbu či učebnu teoretické výuky a zastavte se během hektického dne. Zamyslete se a zeptejte se sami sebe: Cítím se tu dobře? Většina lidí si odpoví ne. A proč ne? Protože jsou prostory kolem nich zastaralé, strohé, monotónní a působí neosobně? Ano, i tak by se to dalo vyjádřit. A upřímně, jste v pohodě, uvolnění a soustředění někde, kde se necítíte dobře?

Z určité části je zrovna naše škola umělecká, a mladí lidé jsou celkově kreativní. Proč jim tedy nenabídnout, aby si školní prostory sami zvelebili. Obrazy, nástěnky, svěží a energické barvy na stěnách, nábytek, který přidá místo k odpočinku a relaxaci během přestávek. Proč ne?

A nyní k psychologii výuky.
V naší škole se všichni řídí zažitými pravidly, tohle můžeš, tohle nesmíš a tohle musíš! A platí to jak pro žáky, tak i učitele. Zní vám to stejně nudně jako mně? Je to až svazující. Kde je motivace, zábava a kde odměna?

Myslím si, že by měli učitelé více motivovat žáky ke studiu. Motivovat je tak, aby měli zájem být lepší, mít znalosti a probudit v nich cílevědomost. Aby si říkali: Chci se naučit co nejvíc, protože chci být dobrý. A poté je odměnit pochvalou, a nikoli známkou. Honění za známkami je podle mého názoru zastaralé, nudné a stresující.

  1. Uč se, jinak dostaneš pětku.
  2. Uč se, abys měl co nabídnout svému budoucímu zaměstnavateli nebo svým zaměstnancům. Čím lepší budeš, tím lepší nabídku můžeš dostat.

Co vám zní lépe?

A proč za tohle všechno učitelům nedopřát více odpočinku a regenerace? Za to, že vzdělávají a vychovávají budoucí generace.

Kdyby systém naší školy fungoval podle jednoduché pyramidy tak, aby vedení motivovalo učitele a učitelé aby motivovali žáky, kteří jsou v podstatě základem všeho dění a výsledků, myslím, že celkové soužití by bylo lepší a mnohem přínosnější.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Co by bylo možné zlepšit na naší škole?







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)