Bohemia Institut
­­­­

Aktuální známka: 2.15
Hodnoceno: 34x Prosím, ohodnoť práci

Útěk z vězení /Prison break/ (seriál)

Prison break - jinak Útěk z vězení - přišel na naše televizní obrazovky teprve nedávno. A tak není divu, že stále získává sledovanost našich diváků, zatímco v USA si již dokázal vydobýt srdce diváků, kteří nadšeně sledují osudy hlavních hrdinů a očekávají další napínavé díly, aby zjistili, jak příběh dopadne. Seriál má velkou sledovanost, a tak se ani není čemu divit, že už v zemi jeho vzniku běží dokonce 3. řada, na jejíž konec si bohužel ještě nějaký ten čas počkáme. Režisér Prison breaku se bál kritiky diváků, a tak trochu pozdržel vysílání seriálu, ale jak se říká - risk je zisk. Nejprve zkusil, jak budou reagovat jeho blízcí přátelé. Jak je vám asi zřejmé, jejich reakce byly velmi kladné. A světe div se, je z toho velkolepý hit.
O čem vlastně příběh pojednává? Již podle názvu je nám jasné, že se příběh (zpočátku) odehrává ve vězení - ve věznici Fox River. Je to vlastně o napínavém osudu dvou bratrů, Michaela Scofielda a Lincolna Burrowse, z nichž Lincoln je neprávem odsouzen a obviněn k trestu smrti za zločin, který nespáchal. Michael se nemůže smířit s rozsudkem svého bratra a je ochoten udělat cokoliv, aby zachránil život jedinému člověku, který mu zůstal. Vymyslí mistrovský plán a je ochoten udělat téměř cokoliv pro jeho uskutečnění a osvobození bratra. Náhoda tomu chtěla, Michael je architekt a zrovna jeho firma navrhovala plány věznice Fox River, kde je momentálně uvězněn jeho starší bratr. Měsíce vymýšlí plány a dává dohromady různé informace. Nejspíš všechny překvapí, že inteligentní člověk jako Michael si z ničeho nic nechá udělat zvláštní tetování, přepadne banku, u soudu se nebrání a nechá se odsoudit na 5 let do věznice, jakou je nám již znamá Fox River.
Vyjde mu plán a osvobodí bratra? Kdybych vám chtěla zkazit radost, řeknu vám s radostí: "Ano, uteče a získá bratrovi milost!" A vy byste už nebyli u obrazovek vůbec napjatí. Jenže je to složitější. A já jsem malinko zlomyslná a prozradím, že je to skutečnost a ne plané přání fanoušků.
Ale už ani slovo, pokud máte skutečně zájem, vydržte a ve 2. řadě se dočkáte a uvidíte sami.
Zajímalo mě, zda je opravdu Prison break úspěšný. Po pár výzkumech musím uznat že ano. Co je na něm tak zvláštního? Možná geniální propracovanost seriálu a jeho umělecká návaznost okamžiku. Nejspíš je to tím, že nikdy nevíte, co se stane a jste mile překvapeni. Diváka zaujme nejen Michaelova ochota pomoci bratru, ale i jeho inteligence. Za chvíli zjišťujete, že jste závislí, je pro vás životně důležité zjistit, zda Lincoln uteče nebo bude popraven. Pokud je vaše odpověď ano, vítejte v klubu závisláků. Výhoda Prison breaku je, že zatím podobný seriál nebyl natočen, a v tom se skrývá jeho výjimečnost. Nechci vás nějak ovlivňovat, ale tenhle seriál patří mezi nejlepší, ne-li rovnou nejlepší ze všech, tak vřele dopuručuji, sledujte jej, nebo to aspoň zkuste. Momentálně se můžete podívat i na jeho české internetové stránky Prison-Break.cz, které spravují jeho fanoušci. A pokud vás seriál nezaujal? Nevadí, každý má jiné zájmy a názory. Můžete aspoň udělat radost sami sobě a pokusit se postavit záhadné origami. Není to tak jednoduché a radost z úspěchu potěší. A možná oceníte Michaelovu obratnost ve skládání origami.

Tisk (Ctrl+P) Uložit jako PDF

Zdroj: nefertiti, 05.12.2007

­­­­