­­­­

Aktuální známka: 2.82
Hodnoceno: 22x Prosím, ohodnoť práci

Předpremiéra muzikálu Elixír života

Tak jsem byla 10. října 2005 na předpremiéře Elixíru života. A musím konstatovat své dojmy z tohoto nového muzikálu z dílny Soukup-Osvaldová. Obsazení se mimořádně vyvedlo, v roli Nejvyššího zazářil Lukáš Kumpricht, Lucka Bílá jako Helena byla "bomba". Helena je asistentka Dr. Maxe Wolfa a spolu s ním vynalézá tzv. Elixír mládí neboli Elixír života. Je to velmi skromná asistentka, která se bojí nějak zvlášť projevit, celý život je tajně zamilovaná do Maxe Wolfa, ale nikdy se mu to neodváží říct. Lucie Bílá v roli Edity mi přijde moc sebejistá. Edita se za pozoruhodných okolností stává manželkou slavného vědátora Wolfa. Charakterizovala bych ji jako uječenou choleričku, která má v sobě hodně ženské a velice ji mrzí, že si její ženskosti nevšímá její manžel. Dále mě zaujala ještě role Ďábla, kterou zde v jedné z alternací hraje Václav "Noid" Bárta. Jeho role je mu velmi blízká, zpívá texty s numetalovou melodikou a svou roli si opravdu užívá.
Choreografie výborná, některé hlášky vtipné, ale už odposlouchané, hudba ze všech žánrů, ale na kvalitě zvuku by ještě chtělo zapracovat. Hudba byla příliš hlasitá, a když v jednu chvíli zpívalo Nebe chorály a vzápětí Peklo numetal, tak je to velký nápor na náš citlivý sluch. Jediná podstatná chyba toho muzikálu je v tom, že se tu lehce ztratila pointa. Myslím tu oficiální, kterou vydalo Divadlo Ta Fantastika, že to má být o doktoru Wolfovi. Max Wolf je podle mě jen figurka v ději, ale o něm to převážně rozhodně není. Já v tomto muzikálu našla pointu trochu jinou: Nebe a peklo se dohadují, kam po smrti přijde duše doktora Wolfa a po celé 2,5 hodiny je to téměř o nich. Do děje zasahuje i mnoho dalších postav tentokrát nám velmi známých - Marylin Monreo, Stalin, Charlie Chaplin...a vždy se jim nějak povede dr. Wolfa zatlačit do pozadí!
Tento muzikál - jak jistě víme - vznikl na objednávku farmaceutické firmy, ale když se nad tím zamyslíme, dospějeme k závěru, že Soukup, Osvaldová a spol. jsou buď blázni, že se do toho pouštěli anebo géniové, protože co vytvořili z tohodle tématu je nádhera, ale kdybych to měla hodnotit jako rovnocenný muzikál a ne dílo na objednávku, tak je to moc sešroubované, a když po chvílích vystřídá chorály (nebe) Noidův numetal, tak je to trochu mimo. Obyčejného diváka to sice zaujme, ale žádný požitek z tohoto představení nemá, přesto ho neodsuzuji, ale určitě se moc nepovedl a k tomu jsem nedospěla jen já, ale je to názor i několika herců z TF a dokonce i někoho, kdo v tomto představení hraje! Uvidíme, jaký ortel vynesou sami diváci nad Elixírem života.

­­­­