ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.54
Hodnoceno: 149x Prosím, ohodnoť práci

Je mládí výhodou?

Kdo by si takovou otázku položil a hledal na ni odpověď, jistě by mi dal za pravdu, že nalézt ji není lehké. Téměř nemožné. Máte snad jiný názor?

Podle mého skromného mínění můžeme mládí specifikovat slovy, jako jsou hravost, síla, dravost, poznávání...a tak dále, mohla bych pokračovat desítkami synonym. Naproti tomu starší člověk je zralý, zkušený, rozumný... Je to ten, kdo mladým dokáže poradit.

Stále ještě nemáte svého favorita? Zkusím dát příklad z mého oboru. Mladý violoncellista je neposeda, který věčně přemýšlí, jak něco dělat jinak než ostatní. Jeho ruce jsou hnány nezdolnou energií po hmatníku v takových tempech, jakých je jenom schopen. Leckdy se se zanícením pouští do studia tak obtížných skladeb, že od nich nakonec musí upustit. Ale nevzdává to. Pátrá dále a zjišťuje, že ke zdolání komplikovaných děl mu může pomoci cvičení etud. Kdo to mladému cellistovi asi poradil? Že by někdo starší? Asi ano. Všimněte si, jak adolescenti veřejně odmítají fakt, že by je měl někdo starší poučovat. Avšak zároveň často vidím, jak mladí lidé se zanícením pozorují profesionály svých oborů a snaží se jim přiblížit. A nejenom profesionály. Kdo z nás nebyl v dětství přímo fascinován kuchyňským nádobím v rukou maminky a kladivem v rukou tatínkových! Ale nebyli zrovna tak naši rodiče uhranuti prvními krůčky a slůvky svých dětí?

Tím se také dostávám k problematice generací mladí versus staří. Je zajímavé, jak staří "nadávají" na mladé, ačkoliv sami mladými byli a z deníčků našich rodičů se máme možnost dozvědět, že i oni byli zapálení do všelijakých lumpáren. Tento argument vám ale vyvrátí se slovy: "To je již tak dávno, to sem nepleť..."

Myslíte, že i my budeme jednou našim dětem říkat něco podobného? Určitě! Přesto je však dobré mít ke každému věku jistou shovívavost. Jak rádi staří lidé vzpomínají na mládí, zrovna tak jako si děti rády hrají na dospělé a své sny začínají většinou frází: "Já... až jednou vyrostu..."

Mládí je počátkem stáří a nemyslím, že by měl někdo právo říci, co je lepší. Snad jenom hodně starý a moudrý dědeček. A ten by vám stejně nakonec pověděl, abyste si vážili každého dne bez ohledu na váš věk, protože jenom tak si život opravdu užijete. Nebo si stále myslíte, že je mládí výhodou?

Tisk (Ctrl+P) Uložit jako PDF

Zdroj: Markéta Rejmontová, 19.04.2009

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Je mládí výhodou?

Buďte první, kdo přidá komentář.

Brigda    





MAPY WEBU Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé DŮLEŽITÉ INFORMACE Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti OPTIME - prodej reklamy - marketingové zastoupení pro Český-jazyk.cz
- web: www.optime.cz
- kontaktní osoba: Mgr. Marek Sochor
- více informací o možnostech reklamy na Český-jazyk.cz


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)

Upozornění

 

Stop blokování reklam

Milý návštěvníku serveru Český-jazyk.cz,

omlouváme se, že Ti musíme zobrazovat toto hloupé vyskakovací okno, ale zjistili jsme, že je ve Tvém internetovém prohlížeči aktivní blokátor reklam, díky kterým mohou dnes tyto stránky bezplatně fungovat.

Pokud nechceš být tímto oknem neustále rušen, prosíme Tě, aby sis blokování reklam vypnul či si alespoň přidal výjimku pro náš web.

Jedině peníze z reklamy nám pomáhají tyto stránky udržovat v provozu a neustále je obsahově i rozvíjet.

Děkujeme Ti mnohokrát za pochopení.

tým Český-jazyk.cz

 

Toto sdělení zavřeš klávesou Esc nebo kliknutím na křížek v pravém horním rohu.
Po zavření okna nedojde k žádnému omezení funkčnosti serveru Český-jazyk.cz, nicméně, každé další načtení stránky může být doprovázeno otevřením tohoto upozornění, nedojde-li k odstranění či úpravě blokování reklamních ploch.

­