ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­

Colfer Eoin (*14.05.1965)

   
­­­­

Artemis Fowl - Věčná šifra (2)

Další, v pořadí již třetí volné pokračování oblíbeného fantasy thrilleru. Geniální mladistvý zločinec Artemis Fowl si uvědomuje, že dny jeho svobody jsou sečteny. Jakmile bude mít doma oba rodiče, bude se muset zase většinu času chovat jako normální čtrnáctiletý chlapec z dobré rodiny. Rozhodne se tedy pro jednu poslední velikou akci...

Co nám zase vymyslí Artemis Fowl? Tentokrát vytvořil superpočítač, samozřejmě ze skřítkovské technologie, který nazval Kostka X. Nabídl ho obchodníkovi a mafiánovi Johnu Spirovi, jenž vlastní obrovskou společnost na výrobu elektroniky. Sejdou se v kavárně, kde mu Artemis Kostku předvede. Naneštěstí přitom "pinkne" podzemí, takže Jistota je okamžitě uzavřená, protože hrozí prozrazení Národa skřítků. Spiro je nadšen tím, co Kostka umí. Artemis mu navrhne, že neuvede Kostku na trh dřív než za rok, samozřejmě za slušný honorář. Bohužel, Spiro podrazí Artemise a Kostku mu ukradne. Svému osobnímu strážci Bluntovi přikáže, aby Artemise zastřelil. Buttler sice svého svěřence ochránil, ovšem sám přišel o život. Před smrtí ještě prozradil Artemisovi svoje křestní jméno, což osobní ochranka podle pravidel Akademie madam Ko nesmí udělat. Artemis je zdrcený, potřebuje čas, a tak dá Buttlera doslova k ledu. Využil služeb Institutu kryoniky a očekával pomoc od skřítků. Myrta, jež byla vyslána po poplachu na povrch, se s ním setkala a Artemis ji prosil, aby Buttlera zase oživila. Myrta to nakonec zvládla, ale Buttler tím hojením zestárne a není tak rychlý jako dřív. Proto musí místo něj nastoupit jeho sestra Julie. Ta je také na Akademii madam Ko a měla složit závěrečné zkoušky. Bohužel selhala, a tak jí madam Ko doporučila ještě rok tréninku. Po Artemisově telefonátu však musí zastoupit bratra.
Artemis přemýšlí jak získat Kostku zpět hlavně proto, aby se Spiro nedozvěděl nic o skřítcích. Myrta mu totiž řekla, že Klusák zachytil signál, jenž pronikl při předvádění Kostky do podzemí. Artemis požádá o pomoc Myrtu i skřítkovskou policii. Ti na jeho návrh přistoupí s podmínkou, že všem "Blátivým" po akci vymažou vzpomínky na Národ. Artemis váhá, ale nakonec souhlasí.
Mezitím se Spiro vrátil zpět do Chicaga a chce od svých vědců rozlušit kód Kostky. Všichni mu ale shodně řekli, že je to nemožné, protože Kostka je chráněná tzv. věčnou šifrou, která je nastavená na hlas Artemise Fowla.
Spiro najme mafiány, aby chytili Artemise. Mokasín a Hrabbey (což není nikdo jiný než náš známý Sláma Hraboš) vyrazí pro Artemise do Irska. Tam samozřejmě Artemisovi celý plán na jeho únos prozradí, jenže chybička se vloudí a Mokasín jeho zradu slyšel přes vysílačku. Jenže Julie všechno zachrání a Mokasín je nakonec zneškodněn.
Artemis vymyslí plán jak získat Kostku zpět. Všichni dostanou instrukce a rozdělí se na 2 skupiny. Artemis pak volá Spirovi, předstírá vystrašeného kluka, co rád udělá všechno, co bude Spiro chtít. Pak se vlastním letadlem dopraví do Chicaga a Spiro ho odveze do Jehly (jeho dům ve tvaru jehlanu). Artemis potřebuje čas, a tak funkce Kostky odblokuje jen částečně. Spiro Kostku zavře do speciálního trezoru, který samozřejmě Artemisovi ukázal jako výtvor svojí geniality. Artemis měl v oku speciální kameru, jež přenášela všechna data ke Klusákovi a Myrtě, takže oba dobře znali plány budovy i trezoru. V noci pak začala akce. Julie se Slámou vlezli do Jehly po její stěně, propálili skleněnou výplň a tak se dostali dovnitř. Myrta tam pak vnikla přes dveře na střeše budovy, protože díky Artemisovi znala vstupní kód. Poté pomohla Artemisovi z jeho ložnice, která byla pancéřovaná. A tepre teď začala geniální akce Artemise Fowla jak otevřít trezor. Když se dostal dovnitř, čekalo ho tu nemilé překvapení - Spiro na něj nachystal past! Avšak to Artemise podcenil, ten vymyslel vlastní past. Využil samozřejmě Spirovu namyšlenost, odblokoval Kostku tak, aby ji mohl používat Klusák. Ten potom předstíral, že je program uvnitř Kostky. Artemis podsunul Spirovy myšlenku zlikvidovat konkurenční společnost Phonetix a s pomocí schopností Kostky se tam nepozorvaně dostat a ukrást jejich plány. Spiro se samozřejmě zaradoval nad touto možností a vydali se společně do Phonetixu. Když byl Spiro přesvědčený, že vyhrál, spustila Myrta alarm, což přivolalo policii a Spira zatkli.
Po úspěšné akci se chystá výmaz paměti. Skřítci ví, že Artemis je chytrý a určitě si někde schoval informace o Národu a o tom, co prožil. Klusák provedl mnoho opatření, aby toto nebezpěčí eliminoval. Když se Artemis loučil s Myrtou, bylo jim oběma smutno, přeci jen se za ty dva roky stali přáteli. Zapomenout dva roky života, dostat náhradní vzpomínky, přijít o lepší "já" Artemise Fowla? Ale kdo ví, třeba bude všechno jinak.
Ale to se dozvíme až v dalším dílu Artemis Fowl - Opalin podraz.

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: yawe, 19.05.2008

­­­­

Diskuse k výpisku
Eoin Colfer - Artemis Fowl - Věčná šifra (2)







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)